Norbrygg Publikums Favoritt 2018 Lørdag 27/1

Hvordan er det med nedrigging? Skjer dette på søndag morgen eller må vi ta det lørdag etter arrangementet? :p
 
Nedrigging og lokalet tømt innen kl 23 lørdag. Har vært sånn før i alle fall.
 
Hvordan er det med nedrigging? Skjer dette på søndag morgen eller må vi ta det lørdag etter arrangementet? :p
Det blir mulig å hente innenfor en tidsramme på 2 timer søndag. Nøyaktig når har jeg ikke i hue, men alle deltakerne vil få beskjed i elektronisk format. (hvis du fikk mailen som gikk i 17-tiden i dag da)
 
Et lite spørgesmål angående gratisbilletter. Jeg kan ikke se et felt på Velsmakt sine sider om hvor jeg kan plotte inn navn. Er jeg blind?
 
Et lite spørgesmål angående gratisbilletter. Jeg kan ikke se et felt på Velsmakt sine sider om hvor jeg kan plotte inn navn. Er jeg blind?
Gratisbillett? De eneste som får det er en delegasjon fra den polske hjemmebryggerforeningen. Alle andre må jobbe for det. Enten som frivillig, arrangør eller som "perks" for nok øldommerpoeng. Du kan derimot ha med deg medbryggere. Send en epost til PF@norbrygg.no, så ordner det seg.
Vi bør nok tydeliggjøre medbryggere i velsmakt-påmeldingen til neste gang.
 
I reglene for påmelding står det at "Det gis gratisbillett til bryggeren/bryggerne samt til en gjest pr brygg", jeg gjetter at det er gratisbillett til denne gjesten Mats sikter til. Vi har også tolket det som at denne personen ikke trenger å være medbrygger.
 
Ser i mailen fra arrangørene at de anbefaler at vi serverer smaksprøver på i underkant av en desiliter. Hvis vi regner 0.9 dl og 100 øl, blir det 9 liter pr person. I følge kalkulatoren på http://promille.no, vil en mann på 75 kg få en promille på 7.06 (forutsetter at ølet holder 5.5 %), noe som fører til tap av bevissthet og død. (Gjelder promille over 4).

Pleier selv å servere vesentlig mindre - og gi påfyll til dem som vil ha litt mer.
 
Regner du med at man smaker alle ølla da?
Jeg vil faktisk heller ha 20 -30 øl a 1 dl enn 100 fingerbøller
 
Det første året jeg og en kompis var der, hadde vi som mål å komme oss gjennom alle ca 100 ølla. Vi starta til venstre i Kanonhallen og jobba oss rundt. Vi kom selvsagt ikke i mål. Jeg måtte ringe min private oslolos og få ham til å lose oss, pr. telefon, fra Løren til Carl Berner...
 
Regner du med at man smaker alle ølla da?
Jeg vil faktisk heller ha 20 -30 øl a 1 dl enn 100 fingerbøller
Nei, jeg er i alle fall litt selektiv på øltyper, ber om lite i glasset - og påfyll når ølet er godt. Hadde vel vært mindre restriktiv på eget inntak hvis jeg ikke skulle servere og rigge ned etterpå.
 
I reglene for påmelding står det at "Det gis gratisbillett til bryggeren/bryggerne samt til en gjest pr brygg", jeg gjetter at det er gratisbillett til denne gjesten Mats sikter til. Vi har også tolket det som at denne personen ikke trenger å være medbrygger.
Det er helt riktig, det er det jeg sikter til. Fordi hvert brygg tillater jo én brygger, én medbrygger og en gjestebillett. Men hvor plotter jeg inn gjestebilletten?

/edit

Einar to the rescue! Jeg fikk svar. :)
 
Regner du med at man smaker alle ølla da?
Jeg vil faktisk heller ha 20 -30 øl a 1 dl enn 100 fingerbøller
For å sette det litt i perspektiv, på IKT-NM sist nå smakte jeg på 90% av alt ølet fordi det var vanskelig å holde seg unna ting når nivået(i mine øyne var skyhøyt). Og la meg si, dæven døtte sykkelstøtte, det var LITT av en jobb. Sjåføren vår var ganske lattermild i tekstmeldingene dagen etterpå. Pomfri i hele bilen og skravling på høytgir ut av en annen verden. Så skal man klare å komme seg gjennom 100+ øl? Neppe. Bør man prøve? Neppe.

Forøvrig, jeg skylder på @LarsUlv sin breik.
 
Tilbake
Topp