BB30 v1 erfaringer søkes

OlaM

Norbrygg-medlem
Eg kjøpte første versjon av BB30 då den kom, og har ikkje gjort modifikasjoner på den (utenom liggeunderlag for isolering). Etter nokre brygg med varierende problemer (svidd vørter, stuck mash, veldig varierende utgjæring osv) gjekk eg til innkjøp av diverse ting som eg aldri tok i bruk for å forbedre den (PID, SSR, billig pumpe som eg er usikker på om kan brukast på 100 grader). Brygging blei lagt på hylla ei god stund. No har eg starta smått opp igjen med ferdig kokt og humla ekstraktsett (bare bland med vatn og sett til gjæring), og har tenkt tanken om eg skal prøve meg på BB30-en igjen.

Eg antar at det er mange her som har klart å få stabilt gode resultater, og er er ute etter tips for å bruke BB30 v1 uten modifikasjoner. Eller kva som er nødvendige modifikasjoner for å få det til å fungere.

Det eg har komme fram til på egenhånd er å finne riktig temperatur, ha i malten (og røre godt), og så la den stå og meske utan å ha på varmeelementet. Utmesk er eg usikker på korleis det skal gjerast for å få jamn temperatur utan å svi i botnen.

Kva erfaringar er gjort? Må ein ha pumpe? Må ein ha betre ventil? Må ein ha ekstern temperaturkontroll? Eller er det metoder ein kan bruke for å sleppe å gjera innkjøp? Kva steg må ein ta i prosessen for å unngå problemer og få god effektivitet?

Eg er også interessert i kva erfaringar som er gjort rundt parametere i oppskrifter. Tjukkelse på mesken, kor mange kg malt den tåler (både fysisk og for å få ein grei effektivitet) osv.
 
Du har en god plan, tilsette malte, røre og få jevn, riktig, temperatur, og la det stå uten varme. Ser du har liggeunderlag rundt kjelen, så da går det fint. Utmesk går også greit uten pumpe, selv om det er en del jobb å tømme over vørter manuelt. Du kan forvente en effektivitet på 75-78%.

Så du må ikke kjøpe noe ekstra, det har sin egen sjarm å gjøre jobben manuelt også, og befriende å slippe pumper og slanger og ledninger og mikkmakk,, men det må hver enkelt avgjøre. Vil du gjøre det manuelt er et nøyaktig termometer fint å ha, f.eks en Thermapen, for som du sikkert vet kan man kke stole på termostaten på bb30.

Ang. maks maltmengde:
https://forum.norbrygg.no/threads/hvor-mye-malt-i-bb30.16295/
 
Sist redigert:
Har thermapen, men er litt usikker på om den er lang nok. Er det godt nok å måle temperaturen 10 cm frå toppen ved utmesk?Korleis gjennomfører du utmesk? Berre skrur opp termostaten og kjører kontinuerlig manuell sirkulering til passe temperatur er oppnådd?

Kva er erfaringen med kvernegrad? Kjem til å kjøpe malt på Vestbrygg, fungerer standardkverning, eller bør eg be om grovere kverning (evt bruke risskall eller tilsvarende)?
 
For å ungå brent vørter i bunnen... ALDRI bruk 55g steg... det er roten til alt vondt... tilogmed all denne søen på østlandet, liker jeg å tro.
Ett steg, 65, 68 eller hva, men aldri under 60 er min erfaring... har testa mye på dette
 
Er det godt nok å måle temperaturen 10 cm frå toppen ved utmesk?
Ja.

Berre skrur opp termostaten og kjører kontinuerlig manuell sirkulering til passe temperatur er oppnådd?
Ja.

Kva er erfaringen med kvernegrad?
Standard kverning fra bryggebutikk er ok. Har aldri brukt risskall, og har aldri hatt stuck mash. En solid rørespade er kjekt å ha, bb-spaden i stål er fin til å løfte malten hvis det begynner å bli dårlig gjennomstrømming.
 
Har ein kraftig meskespade, så det skal gå bra.

Er det nokon andre som har erfaringer å dele?
 
Tilbake
Topp