Fjerning av flaskeetiketter

For meg har terpentin funka for det mest gjenstridige. Brukt mest fordi jeg har siden det brukes blandet med linolje til behandling av treverk.
TERPENTIN!!!???
Kjære vene. Denne tråden handler ikke om flammekastere og napalm!
Fortell meg hvilke etiketter som fjernes enkelt uten at vi trekker inn nedrustingsavtaler!
 
TERPENTIN!!!???
Kjære vene. Denne tråden handler ikke om flammekastere og napalm!
Fortell meg hvilke etiketter som fjernes enkelt uten at vi trekker inn nedrustingsavtaler!
Nå svarte jeg ikke deg, men Skogslik. Siden du er så oppgitt over etiketter som ikke går enkelt av så kjøp flett nye flasker hver gang. Da har du ikke problemet. Sånn, nå kan du ralle og klage mer.
 
Nå svarte jeg ikke deg, men Skogslik. Siden du er så oppgitt over etiketter som ikke går enkelt av så kjøp flett nye flasker hver gang. Da har du ikke problemet. Sånn, nå kan du ralle og klage mer.
Neida. Skal ikke klage eller ralle mere. Ville bare forklare (kanskje litt for rallende) hva jeg hadde ment med tråden.
 
Qvart ølkompani. Etiketter i plast som lett kan rives av etter at flaska står med varmt vann noen minutter.
Plasten er så solid at det er enkelt å rive av etiketten i ett stykke.
Etterlater forholdsvis mye limrester på flaska.
 
Kjøper bjørnunger (0,33 panteflasker:)).
Lar flaskene få noen timer i kaustik soda og varmt vann. Da detter etikettene av, og blir liggende i bunnen av karet.
Problem løst!
 
Tålmodig kone med lange negler funker på det mest gjenstridige lim, må kanskje tilføres noe på bankkortet:p
 
Qvart ølkompani. Etiketter i plast som lett kan rives av etter at flaska står med varmt vann noen minutter.
Plasten er så solid at det er enkelt å rive av etiketten i ett stykke.
Etterlater forholdsvis mye limrester på flaska.
Går limrestene bort med varmt vann og noen skrubb med vaskebørsten kvalifiserer det som «enkel fjerning». Gjenstridig lim som krever mer innsats, og kanskje rensemidler, er ikke inne på lista.
 
Jeg har funnet et vidunder middel for fjerning av vanskelig lim. En blanding av Natron og Oliven olje. Bland sammen i en kopp og smør på. La stå i ca 15 min. Så er det bare å vaske av med varmt vann og såpe.
 
AjA bryggeriet Drammen og «Saison de mai». Håpløs etikett. Krever spesialkompetanse og verneutstyr.
Brasserie de la Senne og Zinne Bir. Perfekt! Glir av med etikett og lim etter noen minutter i varmt vann.
 
Her er samlet status:
Så langt er enkel fjerning kreditert:
7-Fjell
EC Dahls
Harviestoun
Austmann
Baatbryggeriet
MB Mariestads Bryggeriet (bløtlegging soda)
Alstadberg Gårdsbryggeri
Gentse Stadsbrouweij GRUUT
Moor Beer Company
Mikkeller
Berentsens
To Øl
Brasserie de la Senne

Mens kjemisk, mekanisk eller limrester er tillagt:
Klostergården
Rørosbryggeriet
Nøgne Ø
Brewdog
Kinn
Stjørdalsbryggeriet
Inderøy Gårdsbryggeri
AjA Bryggeri
Oppdatert status.
 
Litt foruroligende at norske håndtverksbryggerier synes å fylle opp listen med håpløst etikettlim!
Helt enig. Jeg hadde med 12 øl fra Hamburg i sommer og samtlige var like enkle som en klassisk Ringnesflaske.

Ringnes burde forresten være med. Både polølet på flaske og Munkholm går meget enkelt av.
 
Bersalis, belgisk trippel. Etiketten «rant av». Den tåpelige gullcellofanen på toppen ble det litt mere skraping på. Men totalt sett var det enkelt.
 
Her er samlet status:
Så langt er enkel fjerning kreditert:
7-Fjell
EC Dahls
Harviestoun
Austmann
Baatbryggeriet
MB Mariestads Bryggeriet (bløtlegging soda)
Alstadberg Gårdsbryggeri
Gentse Stadsbrouweij GRUUT
Moor Beer Company
Mikkeller
Berentsens
To Øl
Brasserie de la Senne
Bersalis

Mens kjemisk, mekanisk eller limrester er tillagt:
Klostergården
Rørosbryggeriet
Nøgne Ø
Brewdog
Kinn
Stjørdalsbryggeriet
Inderøy Gårdsbryggeri
AjA Bryggeri
Oppdatert med Bersalis.
 
Tilbake
Topp