Eksperiment på hytta

-Tormod-

Norbrygg-medlem
Syntes Norrlands ljus flaskene er nusslige og kunne egentlig tenkt meg å gjenbruke dem. Problemet er at jeg ikke får korkene til å sitte med øl-korkeren (flaskene er twist-off). Etter å ha drukket en i sjøkanten på hytta fylte jeg den med vann, skrudde på orginalkorken og snudde den på hodet, og flasken holdt tett. Gikk derfor opp til hytta og fylte en flaske fra fatet med picnickran til det skummet over og skrudde på korken. En særdeles uoffisiell test da flaska er skylt med vann fra Femund (bra vann forsåvidt), for deretter å bli fylt med picnickran. Flaska står nå til kjøling og drikkes en gang til uka. Poenget er ikke langtidslagring men beergun-fylling til helgeturer da det kan være moro og avvike fra brune long neck's og bjørnunger..20180715_192710.jpg20180715_192955.jpg
 
Skriver under på den. Noe jeg lærte the hard way etter at jeg hadde en kasse øl med grønne flasker stående på terassen på hytta :eek:
 
Må få den klare glassflasken bort fra solen, ellers kommer det til å smake skunked uansett hvor mye karbonert og hvor lite oskydert det er

:p:p
Hadde ikke tenkt å lagre flaska på rekkverket på terassen, det var kun for det estetiske ved bilde. Den står nå trygt forvart i kjøleskapet på boden hvor den sikkert blir tam og udrikkelig.
 
Ølen er forøvrig en Corona-aktig sak med særs lite smak. Bryggemessig en klapp på skuldra. Smaksmessig not so much..
 
Glemt å oppdatere, men flasken ble drukket på torsdag. Fin psst-lyd når jeg skrudde opp korken, bra med kullsyre og ølen var egentlig fin. Ingen tydlige usmaker som jeg kjente i farten. Forsåvidt et vellykket eksperiment mtp korttidslagring.
 
Tilbake
Topp