CraftbeerPi / Styrings-software for Raspberry Pi

Godt tenkt, Bra du fant en løsning! Nå behøver du ikke å tenke på trigging av SSRene om du noengang må bytte de.
 
Godt tenkt, Bra du fant en løsning! Nå behøver du ikke å tenke på trigging av SSRene om du noengang må bytte de.
nei det hva akkurat noe slik løsning jeg hva ute etter. har lodde utstyr men gidder ikke å være nødt til att "huske" alle spesial løsninger man gjør hehe
Bruker ringeklokke trafo med 24V og 12V kombinert samt. 24V bruker jeg til manuelle rele så jeg kan overstyre teks SSR hvis noe skjer med styringen.
 
takk @Oddvar Demmo å andre for hjelpen!
måtte inn med en ekstern forsyning og denne kretsen fra kjell.com. https://www.kjell.com/no/produkter/...rinnmotor-med-girkasse-og-driver-1-pk--p90774
nå får jeg 12V inn på SSR og dem trigger korrekt. De kina SSR ville ikke engang åpne fullt med 4.9V!
Hvordan kobler du dette? Fikk ikkje det til å stemme med å trigge ssr med en trinnmotor som linken til Kjell.com viser til.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
 
Det hva klønete å få de til, jeg gjorde selv feil i flere timer hehe.
Først; fjern 5v+ fysisk, den trenger du ikke.
Pin 6 0V kobler du sammen med 0V fra 12V trafo og sen til - på stegmotor kortet.
12V+ inn på stegmotor kortet og til + på SSR.
Bruk valgfri gpio til valgfri IN på stegmotor kortet.
IN1 vil trigge på blå kabel IN2 på rosa og så videre. Bruk teks blå kabel til - på SSR. Når du trigger inngangen på lille kortet så vill respektive kabel ut gå til 0V å SSR trigges.
 
Den beskrivelsen er hvis du bruker ekstern 12V trafo. Hvis du bruker 5V så kobler du likt, bare bytt ut +12V i teksten til +5V
 
Det er en ULN2003 drivkrets som brukes, den ka f.eks. drive stepmotorer, lysdioder og display +++
Men den kan kokes ned til eksemplet mitt og flere andre her med en motstand og transistor.
 
3,3 volt er akkurat på grensen, eller ofte litt under. Jeg har testet:
ja det hva litt av grunnen til att jeg misstenkte på en gang att mine hva dårlige jeg hadde sett videon din tidligere å lest det du skrev :)
skall prøve å sammenstille alt til en guide når jeg får tid etter jul
 
Som Oddvar sier UNL2003 er i bunn og grunn en samling med NPN transistorer med åpen collector.

upload_2018-12-21_0-41-19.gif

Dette er vel skjemaet: upload_2018-12-21_0-36-20.png
Kan drive SSR med kun å koble inngang til INx, SSR- trigger til utgangx og SSR trigger+ til drivspenning (feks 12v)
Om man skal henge på motorer å releer, så plugg også inn VCC for å dempe flyback impulser.
 
Jeg styrer ssr i bryggeriet fra arduino. Selv om den gir ut 5 volt har jeg valgt å sette på en forsterker som øker styrespenningen til 12 volt. Følte at det var litt liten margin. En enkel småsignaltransistor og et par motstander. Man må bare ta hensyn til at signalet blir invertert med en enkel emitterkoblet transistor. Tror jeg brukte en BC337 men det er ikke kritisk. Enhver npn går.
 
Hei. Jeg funderer på hvordan jeg får oppdatert craftbeerpi 2.2 til den nyeste versjonen av software, finner ingen veileding som er laget for mitt lave nivå innen programmering. Takk på forhånd.
 
Hei. Jeg funderer på hvordan jeg får oppdatert craftbeerpi 2.2 til den nyeste versjonen av software, finner ingen veileding som er laget for mitt lave nivå innen programmering. Takk på forhånd.
enkleste er en nyinstallasjon syns jeg. Hvis jeg hva deg ville jeg ha kjøpt ett nytt SD kort, så har du ditt gamle program som backup
 
Takker for svar. Så jeg bare følger den gamle installasjonen fra github, så trykker jeg ja på spørsmålet om å oppdatere under instalasjonen av den gamle. Hva er egentlig den største forskjellen på 2,2 å den nye?
 
Takker for svar. Så jeg bare følger den gamle installasjonen fra github, så trykker jeg ja på spørsmålet om å oppdatere under instalasjonen av den gamle. Hva er egentlig den største forskjellen på 2,2 å den nye?
V3 er vell egentlig ikke en ferdig versjon enda, den er fortsatt i beta.
Ikke bruk den gamle 2.2, gå direkt på v3!
det er oppgradering fra den ene til den andre som funker dårlig. bruk denne:
Manuel83/craftbeerpi3
i v3 kan du bruke plugins og lage egne plugins :)
 
den skall eksistere en app, men den er ikke tilgjengelig i norge. jeg bruker personligen en skjerm men også en pc eller min telefon som er koblet opp på samme nettverk. Går bare rett inn på IP nummer på din CBPI å da kommer du rett inn i craftbeerpi webserveren.
 
Tilbake
Topp