Bokser etiketter

Har forhåndsbestilt en SL1.
Lurer på hvordan jeg går frem for å få mest mulige profesjonelle etiketter til boksene mine?
Ser da vekk fra printe ut ark hjemme og lime på boks med melk.
Er den mulig og bestille ‘’klistermerker’’ av type vinyl og klistre på?
Hvordan gjør folket det?
 
Den billigste løsningen er å printe ut på selvklebende transparent vinyl. Bredden på et A4 (210 mm) ark går akkurat rundt en boks. Vinyl kan kjøpes på blekkskriveren.no (dyrt) eller på ebay (billig). Det beste resultatet blir med hvite bokser. Kjøpes hos Brewshop eller Heidrun tapperi.

image 2.jpg image.jpg
 
Det er massevis av leverandører både på ebay og ali. Søk på transparent ”self adhesive vinyl A4”.
F.eks.: US $4.0 |A4 Transparent Self Adhesive Vinyl Film Label Clear Sticker For Laser Printer 2/10/30/50 Sheets-in Copy Paper from Office & School Supplies on Aliexpress.com | Alibaba Group
På kina-arkene på man lage sin egen ”crack-back” for montering på boksene. Dvs. at man skjærer forsiktig en linje langs kanten på baksiden av voksarket, slik at man kan feste en flik av etiketten før man monterer resten.

Jeg lager mine etiketter i Adobe InDesign, men det finnes billigere løsninger på hjemmebruk. Skulle jeg betalt selv, ville jeg sett på disse: Affinity - Professional creative software
 
Har også sett litt på dette, og konkluderer med at transparente etiketter blir ganske så dyrt i lengden (selv med vinyl fra ebay). For 0.33 bokser får man nok 3 etiketter/ark, mens for 0.44 bokser blir det 2 etiketter/ark.
Ebay transparent kommer vel fort opp i 1.5 - 2 kroner per etikett?
Blekkskriveren hvit/matt blir nok en god del rimeligere ved kjøp av 100 ark?
 
Det er selvsagt mulig å bestille etiketter hos profesjonelle trykkerier eller printsjapper (som allkopi/copycat), men det krever et stort opplag. Om man brygger store mengder av samme øl, vil kanskje prisen bli spiselig.
 
Har også sett litt på dette, og konkluderer med at transparente etiketter blir ganske så dyrt i lengden (selv med vinyl fra ebay). For 0.33 bokser får man nok 3 etiketter/ark, mens for 0.44 bokser blir det 2 etiketter/ark.
Ebay transparent kommer vel fort opp i 1.5 - 2 kroner per etikett?
Blekkskriveren hvit/matt blir nok en god del rimeligere ved kjøp av 100 ark?
Rayfilm (blekkskriveren) er selvsagt billigere i store pakker, men tror ikke jeg har sett transparente i mer enn 50? Uansett er det mye dyrere enn fra Kina. Men kvaliteten er tipp topp, så det blir en noe man må vurdere selv. Ingen tvil om at det uansett blir dyrere enn kopipapir og melk – men det ser ikke bra ut på bokser, dessverre.

Matte papiretiketter koster 300 kroner per 100 stk. Så da er man nede i 1 kr/stk for 0,33 bokser hos blekkskriveren.no
 
Sist redigert:
Det er massevis av leverandører både på ebay og ali. Søk på transparent ”self adhesive vinyl A4”.
F.eks.: US $4.0 |A4 Transparent Self Adhesive Vinyl Film Label Clear Sticker For Laser Printer 2/10/30/50 Sheets-in Copy Paper from Office & School Supplies on Aliexpress.com | Alibaba Group
På kina-arkene på man lage sin egen ”crack-back” for montering på boksene. Dvs. at man skjærer forsiktig en linje langs kanten på baksiden av voksarket, slik at man kan feste en flik av etiketten før man monterer resten.

Jeg lager mine etiketter i Adobe InDesign, men det finnes billigere løsninger på hjemmebruk. Skulle jeg betalt selv, ville jeg sett på disse: Affinity - Professional creative software
Takk for svar:)

Må man ha farge-laserskriver for å printe farger på vinyl. Ser de skriver det i annonsen.
Jeg har blekkskriver.
 
Jeg valgte den enkle måten. Fikk Heidrun til å trykke og sette på etiketter for meg. ca 4,- pr boks levert hjemme. Minuset er at man må bestille en pall minimum. Men man klarer bortimot ikke å lage dette rimeligere hver for seg. Som bonus er etiketter av premium kvalitet :)

blå.jpg blå 2.jpg

Edit: Jeg laget designet på en slik måte at etikett dekker 2/3 av boks. Så er det 1/3 ledig for å sette på en 37x80mm label hvor jeg legger til type og innhold m.m. Så alle bokser er like for alle typer øl :)
 
Jeg valgte den enkle måten. Fikk Heidrun til å trykke og sette på etiketter for meg. ca 4,- pr boks levert hjemme. Minuset er at man må bestille en pall minimum. Men man klarer bortimot ikke å lage dette rimeligere hver for seg. Som bonus er etiketter av premium kvalitet :)

Vis vedlegget 40245 Vis vedlegget 40244

Edit: Jeg laget designet på en slik måte at etikett dekker 2/3 av boks. Så er det 1/3 ledig for å sette på en 37x80mm label hvor jeg legger til type og innhold m.m. Så alle bokser er like for alle typer øl :)
Er det 0,44? De på pallen ser høyere ut enn mockup-en? 4 kroner er en bra pris.
 
Rayfilm (blekkskriveren) er selvsagt billigere i store pakker, men tror ikke jeg har sett transparente i mer enn 50? Uansett er det mye dyrere enn fra Kina. Men kvaliteten er tipp topp, så det blir en noe man må vurdere selv. Ingen tvil om at det uansett blir dyrere enn kopipapir og melk – men det ser ikke bra ut på bokser, dessverre.

Matte papiretiketter koster 300 kroner per 100 stk. Så da er man nede i 1 kr/stk for 0,33 bokser hos blekkskriveren.no


Er det disse du har brukt?
https://www.blekkskriveren.no/papir/papir-til-laserskrivere/etiketter/r01001123

Er det papir eller vinyl? Hvordan holder de seg dersom boksen blir fuktig? Dugg etc?
 
Husk at det finnes 2 forskjellige typer ark, en for blekkskriver og en annen for laserskriver.
Bare til info
 
Hvordan takler dere at skriveren ikke skriver i hele lengden? 210 blir jo kuttet med kanter. Eller printer dere på a3 eller lignende?
e8cc9300a9fbd6ce2d93310a7426c410.jpg
 
Tilbake
Topp