1.5" Tri-clamp butterfly

250 , fri frakt vs 550 plus frakt

Jeg ser de første 10-12 her kommer under 350 kronersgrensen.

1.5 tri clamp butterfly valve | eBay

Mine kunnskaper på feltet er relativt tynne mtp hva man skal se etter når det kommer til kvalitet etc. Noen av disse er jo ganske billig, mens andre er dyre. Hva er forskjellen her? Hvilke velger man? Om du må bytte dobbelt så ofte ved kjøp av en rimelig ventil, så kan man jo like gjerne kjøpe en som er noe dyrere (og da gjerne i en norsk butikk som det er lettere å forholde seg til om det skulle være noe). Også er det dette med levering da. Ved kjøp fra Ebay så har jeg blandede erfaringer. Noen ganger har produktet kommet raskt, andre ganger har det tatt en evighet, og noen ganger har det ikke dukket opp i det hele tatt. Da kan det være verdt (for meg) å betale noen hundrelapper ekstra for å få produktet i postkassen noen dager senere.

Er det noen som har erfaring med de ulike norske butikkene sine butterflys?
 
Er den lett og åpne/lukke? Min eksisterende er ikke det, derfor jeg er ute etter en ny..

Litt tung å åpne/lukke spesielt når den er tørr og holder den i handa men mye lettere med en sprut starsan. Har ikke prøvd når den er montert på gjæringskaret. Ska brygge til helga så får testet den da.
Har du prøvd å bytte pakning på den du har? Kanskje det hjelper?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Litt tung å åpne/lukke spesielt når den er tørr og holder den i handa men mye lettere med en sprut starsan. Har ikke prøvd når den er montert på gjæringskaret. Ska brygge til helga så får testet den da.
Har du prøvd å bytte pakning på den du har? Kanskje det hjelper?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det var etter jeg byttet pakning problemet startet, selv om pakningen skal være rett.
 
Jeg har en ebay uten squeeze og nå vel 5 fra SS med squeeze! For meg er Squeeze et must, den uten har liksom totalt 3 posisjoner den vil stå i, og det ergrer meg. SS sine som en også kan kjøpe løst er meget gode synes jeg. Ikke erfaring med andre.
 
Tror ikke det er kvalitetsforskjeller som utgjør prisforskjellene. Det er bare norsk prispåslag. Kvalitet er jo likt siden alle er lager i kina. Jeg har 8 med stålhåndtak da jeg ikke liker de plasthåndtakene og har aldri opplevd lekkasje eller andre problemer. Blir det problemer med en så bytter jeg med en jeg har på lager eller kjøper ny fra ebay. De er såpass billige allikevel
 
Tilbake
Topp