1. Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies). Ved å fortsette å bruke dette nettstedet, samtykker du til vår bruk av informasjonskapsler. Lær mer.
  2. Hei der Gjest, bli medlem ved å gå til medlemsregistreringen
    Fjern notisen

Prosjekt ny kokekjele (igjen)

En tråd i 'Utstyr' startet av Miguel, 10 Mai 2019.

1. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Du finner faktisk et slags «tool» for den slags dim på ali. En av butikkene som selger ferruler selger også denne dingsen.

2. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

namco liker dette.
  3. namco

namco
    Expand Collapse
    Registrert bruker

4. TurboJens

TurboJens
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

5. Ekornskurken

Ekornskurken
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Disse kanskje Q.Max hullsettere – Brewpower har ikke finregnet, men det er vel kanskje midt i mellom 1 1/2 og 2 tommer du skal ha?

6. namco

namco
    Expand Collapse
    Registrert bruker

7. Erlend.L.Norheim

Erlend.L.Norheim
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Den hull boren som er linket til Ali express er ikke noe å kjøpe. Jeg har en. Den lager ovale hull og mistet to tenner etter 2 hull. Ikke kjøp den. Mye enklere med Q.Max sine punch out tools.

Miguel liker dette.
  8. RoarE

RoarE
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Det ser ut som om det er mange som driver med oppgraderingsprosjekter...

Jeg sysler med planer for dette selv, og kunne tenke meg å få til kjeler med sveiste Tri-Clamp gjennomføringer. De tyske som er linket til i denne tråden ser bra ut, men de stopper på 57 liter. Hadde tenkt å gå opp et hakk fordi det er bekvemt å ha litt å gå på. Byggingen og delene ellers blir det samme uansett kjelestørrelser.

@namco og @LarsUlv Har noen av dere kjennskap til noen som driver med rustfri sveis i Bergen til en overkommelig pris?

Se ellers denne linken til en kar i Canada som tar dette alvorlig: https://onbrewing.com
    Ser at det blir et omfattende prosjekt å gjøre noe slikt. Interessant med Raspberry Pi og Node-RED for kontroll også.

Roar Eide

9. LarsUlv

LarsUlv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Kjenner dessverre ikke til noen som sveiser.
    Men de finnes sikkert.

10. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

@Miguel Hvordan går det med bryggeriet ditt?

11. per-ulv

per-ulv
    Expand Collapse
    Norbrygg-medlem

Et alternativ er jo og gjøre det selv. Kjøp deg sølvlodd med 56% sølv (må være uten kadmium!), skikkelig flussmiddel, Mapp-gass fra jula og brenner til den (jeg kjøpte selve brenneren fra ebay, sparte mye der) og hullborr eventuelt hull-punch i korrekt størrelse.

Selve loddingen bør utføres utendørs eller med skikkelig avsug da det flussmiddelet avgir noen skikkelige stygge gasser.

Se noen videoer på YouTube om hvordan du sølvlodder og voila, nå kan du bygge ting selv, og det kostet ikke en fot eller arm :)

Sorry for å spamme tråden din Miguel!

12. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

13. msevland

msevland
    Expand Collapse
    Fylkesstyre Oslo
    Sentralstyre

14. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Lagt på is. Type kryo-opplegg. Kommer ikke til å skje noe på ukjent tid. Brygging har ikke fokus lengre før jeg får lyst og mulighet igjen.

Finn Berger liker dette.
  15. Finn Berger

Finn Berger
    Expand Collapse
    Moderator

Skjønner. Motivasjon er alt - og er det ikke gøy/er det for mye styr, så er det på tide med en pause.

Men jeg håper jo det er en pause;).

16. Miguel

Miguel
    Expand Collapse
    Registrert bruker

Ja vi får nå se. Har iallefall ikke solgt de bitene som er hassle å skaffe igjen. Custom-kjøleskapene mine, HERMS, og iallefall styreskap, samt at fat og slikt er igjen. Bare solgt kjelene egentlig, mao.. Så hvis det skulle bli veldig lenge til så sitter jeg og kjører T-Ford mens alle andre kjører noe som svever og er usynlig.

Finn Berger liker dette.

Del denne siden