Du finner faktisk et slags «tool» for den slags dim på ali. En av butikkene som selger ferruler selger også denne dingsen.
Fant den: US $3.75 6% OFF|41mm Tungsten Carbide Tipped Holesaw for Weldless 1.5Du finner faktisk et slags «tool» for den slags dim på ali. En av butikkene som selger ferruler selger også denne dingsen.
Takk for link. Jeg har allerede hull i kjelen så ser for meg at det er litt vrient å bruke den der. Har den i bakhodet og leter/funderer videre.
Disse kanskje Q.Max hullsettere – Brewpower har ikke finregnet, men det er vel kanskje midt i mellom 1 1/2 og 2 tommer du skal ha?Takk for link. Jeg har allerede hull i kjelen så ser for meg at det er litt vrient å bruke den der. Har den i bakhodet og leter/funderer videre.
Disse kanskje Q.Max hullsettere – Brewpower har ikke finregnet, men det er vel kanskje midt i mellom 1 1/2 og 2 tommer du skal ha?
Kjenner dessverre ikke til noen som sveiser.Det ser ut som om det er mange som driver med oppgraderingsprosjekter...
Jeg sysler med planer for dette selv, og kunne tenke meg å få til kjeler med sveiste Tri-Clamp gjennomføringer. De tyske som er linket til i denne tråden ser bra ut, men de stopper på 57 liter. Hadde tenkt å gå opp et hakk fordi det er bekvemt å ha litt å gå på. Byggingen og delene ellers blir det samme uansett kjelestørrelser.
@namco og @LarsUlv Har noen av dere kjennskap til noen som driver med rustfri sveis i Bergen til en overkommelig pris?
Se ellers denne linken til en kar i Canada som tar dette alvorlig: https://onbrewing.com
Ser at det blir et omfattende prosjekt å gjøre noe slikt. Interessant med Raspberry Pi og Node-RED for kontroll også.
Roar Eide
Det ser ut som om det er mange som driver med oppgraderingsprosjekter...
Jeg sysler med planer for dette selv, og kunne tenke meg å få til kjeler med sveiste Tri-Clamp gjennomføringer. De tyske som er linket til i denne tråden ser bra ut, men de stopper på 57 liter. Hadde tenkt å gå opp et hakk fordi det er bekvemt å ha litt å gå på. Byggingen og delene ellers blir det samme uansett kjelestørrelser.
@namco og @LarsUlv Har noen av dere kjennskap til noen som driver med rustfri sveis i Bergen til en overkommelig pris?
Se ellers denne linken til en kar i Canada som tar dette alvorlig: https://onbrewing.com
Ser at det blir et omfattende prosjekt å gjøre noe slikt. Interessant med Raspberry Pi og Node-RED for kontroll også.
Roar Eide
@Miguel Hvordan går det med bryggeriet ditt?
Lagt på is. Type kryo-opplegg. Kommer ikke til å skje noe på ukjent tid. Brygging har ikke fokus lengre før jeg får lyst og mulighet igjen.
Skjønner. Motivasjon er alt - og er det ikke gøy/er det for mye styr, så er det på tide med en pause.
Men jeg håper jo det er en pause.
Jeg vet at du har lagt det skikkelig på is @Miguel, men er det mulig å få en tenkt systembeskrivelse av 2 kjelers oppsettet ditt? Var det tanken å kjøre no-sparge?
Jeg er litt der selv akkurat nå, har 3 kjelers HERMS som utgangspunkt, bygde det så om til et 3 kjelers RIMS system, som er blitt 2 kjelers RIMS system, som jeg nå vurderer å gjøre til 2 kjelers no sparge, uten RIMS.... HAr selvfølgelig alle deler slik at jeg kan gå tilbake, nerd som jeg er...
Så litt for meg noe som dette:Da det forenkler endel...
Det funker sikkert helt knall. Jeg liker resirkulering fordi jeg er anal på å ikke måtte gjøre noe selv, og samtidig ha jevn temperatur i hele mesken hele veien. Helt unødvendig for å lage godt øl, men gøy å nerde.Takk for svar @Miguel.
Jeg skal testbrygge med det nye oppsettet snart, bruker ikke HERMS eller RIMS denne gangen, kun to kjeler med varmestyring under hele mesken og så koker jeg vørteren i en av dem, så får jeg se om jeg liker det eller ikke!
Håper å tror det kan spare inn litt tid på bryggedagen!