Hjelp med styring, software & hardware

Kjør 2.5# over hele fjøla i tilfelle du oppgraderer elementet til en fremtidig 16A-setting, eller låner bort utstyret.

Nå er det ikke varmeelement han skal styre med disse reléene, men gjæringsskap, og da er 1,5 mer enn nok. 2,5 kabel blir veldig kraftig til denne bruken.
 
Nå er det ikke varmeelement han skal styre med disse reléene, men gjæringsskap, og da er 1,5 mer enn nok. 2,5 kabel blir veldig kraftig til denne bruken.

Ah, ja det har du rett i. Jeg så 2300W bli nevnt tidligere i tråden, men da har jeg kanskje ikke lest oppgaven, igjen. Men ville uansett brukt 2.5# på de linjene hvor last er koblet opp, da trenger man ikke bekymre seg for noe hvis man skal gi dingsen en annen oppgave.
 
Kobling pi + Boks.jpg
Legger ut denne, sånn i tilfelle noen andre som søker etter Raspberry Pi 3 B+, BeerCraftPi Interface Board V3.0 eller koblingsskjema finner veien hit.
 
Sist redigert:
Det er IKKE nødvendig å bruke 2,5mm2 når man bruker gummikabel eller lignende. Grunnen til at man skal bruke 2,5 på 16A sikring er når man legger ledninger i rør i isolert vegg. Og etter dagens standard er det nå 15A ved I2 på 1,3. Ved bruk av gummi eller polyurethane holder det med 1,5.
 
Har nå fått ordnet de fleste delene, såklart var det tomt for 4g1 1,5mm2 gummikabel.... Mens jeg sitter her og spekulerer i hvordan jeg vil feste alt i boksen slår det meg at jeg ikke har kjøpt med meg montasjeskinne. Ser videre at om jeg skal kjøpe det, uten å bestille må jeg kjøpe 2 meter, så jeg lurte på å bare kappe en passende plate med plexi å feste i alle hjørnene av boksen så har jeg mulighet til å lage feste hull til strømforsyning og Pi'en hvor som helst. Er det en dårlig ide?

Blir strømforsyningen varm? Kanskje så varm at den ikke burde være i samme Koblingsboks som Pi'en i det hele tatt?
 
Boks.jpg

Skal gå greit med den der.

Så det vil ikke by på noen problemer for Pi'en? Så for meg å kutte til en plexi plate og feste der hvor jeg har merket på bildet, bare for å løfte det nok til å få plass til skruene til Pi'en og strømforsyningen.
 
Synes det høres ut som en god plan, du kan jo teste strømforsyninga og se hvor varm den blir, men det tror jeg skal gå greit.
 
Såe siden alle delene var kommet var jeg såklart ivrig til å komme i gang, har vært mye knoting, mest for å finne plass til det hele i boksen... Tror det ordna seg, menne nå som jeg skulle koble til sensorene så klør jeg meg litt i hodet, ledningene e jo veldig små, åssen fester jeg de best mulig?
received_484837605445945.jpeg received_999174653756140.jpeg received_998152227205288.jpeg
received_456007835008074.jpegreceived_523431054880370.jpeg
 
Sist redigert:
Har du DS18B20 så er det bare å feste dem til skruterminalene på kortet.

Har du PT100 så trenger du et MAX31865-kort til hver som du fester i kontaktene på kortet.

Arduino MAX31865 PT100/1000 RTD Temperature Thermocouple Sensor Amplifier Board | eBay
Ja jeg har DS18B20 og forstår at de skal i skruterminalene, men de er jo så små at de får ikke særlig feste, jeg finner ikke endehylser som er så små, så jeg vet ikke helt åssen jeg skal få de til å sitte godt:confused:
 
Tilbake
Topp