Avtrekk og drypping

Heisann
Holder på og teste bryggeutstyret etter flytting og lite bryggeaktivitet de siste 3-4 årene. Har fått bygget ut og fått meg en bod på 7m2. Ikke allverden med plass men mer enn ingenting :)
Har en satt opp lampeskjerm fra IKEA med 125mm flexirør frem til en vifte som er merket med 317m3/h. Selve avtrekket virker til å være bra nok, dampen forsvinner og det drypper ikke fra lampeskjermen, men sliter med at det drypper fra selve viften. Den hvite slangen går ut vinduet når det er i gang.

Vis vedlegget 34043 Noen som har tips til forbedring? Ser litt jalla ut, har planer om å lage det bedre når jeg får orden på det :)

Hei Trond

Har fått tak i en lik lampe som deg og "bygget den om" til en hette.
Reagerte på at det kom en del lukt ifra lampeskjermen så snart den ble varm. Type varm malingslukt i og med at den er lakkert på innsiden. Har du hatt noe trøbbel med at eventuell kondens / drypp ifra den setter smak på ølet?
 
Hei Trond

Har fått tak i en lik lampe som deg og "bygget den om" til en hette.
Reagerte på at det kom en del lukt ifra lampeskjermen så snart den ble varm. Type varm malingslukt i og med at den er lakkert på innsiden. Har du hatt noe trøbbel med at eventuell kondens / drypp ifra den setter smak på ølet?

Heisann
Har ikke merket noe lukt selv om den er varm. Lampeskjermen min heller litt fremmover så det drypper ikke oppi bare på utsiden av gryten. Har en bøy på det fleksible røret og der samlet det seg en del vann fant jeg ut [emoji2957] Fikk det på.meg og heldigvis ikke i vørten [emoji846]
Skulle jeg gjort det på ny hadde jeg nok vurdert sånn dampkondensator.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heisann
Har ikke merket noe lukt selv om den er varm. Lampeskjermen min heller litt fremmover så det drypper ikke oppi bare på utsiden av gryten. Har en bøy på det fleksible røret og der samlet det seg en del vann fant jeg ut [emoji2957] Fikk det på.meg og heldigvis ikke i vørten [emoji846]
Skulle jeg gjort det på ny hadde jeg nok vurdert sånn dampkondensator.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hei Trond

Tusen takk for svar.
Da har du den med andre ord ikke helt nedpå maskinen men litt over?
Satt den helt nedpå jeg og da ble den sikkert ekstra varm som igjen resulterte i lukten ;)
 
Tilbake
Topp