DIY: Ventilasjon

20161211_232608[1].jpg
Her er min løsning på problemet. Et av problemene var at vifta jeg kjøpte var beregnet for å stå på badeveggen, ikke for at en slange skulle festes på den. Så det ble litt prakk for å få festet den på vifta. Jeg brygger i ei kjellerbu som jeg også bruker som verksted, og oppsettet greier fint å ta ut det meste av damp.
 
Regner med at vifte er litt mer stillegående også. Oppholder meg gjerne i bryggerommet noen timer i slengen. Da er det greit å høre telefon, musikk osv. Får også ofte besøk der nede da bryggerommet er blitt et slags "gutterom' Så en løsning som bråker mye er ikke noe for meg uansett.
 
Synes å huske en god løsning på forumet med slamsuger i steder for vifte. Vurderte du den løsningen innledningsvis @msevland ?

Har du link til en diskusjon om slamsuger her på forumet?`slamsuger+norbrygg i google ga ikke så mye nyttig, og "slamsuger" generelt ga bare masse .dk hits. Vet du hvis en slamsuger kan være greia hvis du heller ut malten av meskekjelen/trub av kokekjelen, så vil den ta resten?
 
Jeg har en veldig lignende vifte, men den er dog montert i taket. Det samler seg opp en del væske hører jeg.. da den begynner å surkle..

Jeg bora et lite hull i den så det kan renne ut, men det er jo en jalla løsning..

Hva gjør dere som har sånn vifte da?
 
Har bare benyttet den to ganger. Første gang sto den ute - som din - og samlet vann. Det var derimot ingen rør på utblåsingssiden, så det forsvarnt ut litt etter litt...
Gang nr to, hadde jeg den liggende i vinduskarmen slik at vannet randt ut. Tror det blir mitt fremtidige oppsett
 
Tilbake
Topp