Antioxin

Holmentoppen

Norbrygg-medlem
Denne tråden begynner med innlegg flytta fra tråden Vørterspreder. Der dukka temaet Hot Side Aeration opp, og så kom @Holmentoppen med dette innlegget:

Nå er vi vel på vei bort fra trådtema.
Men er det noen som har sett Antioxin SBT til salgs i Norge: https://shop.humle.se/en/additives/stabilizers/antioxin-sbt-1-kg
God omtale hos lowoxygenbrewing. Italiensk produkt – og det tas visst ikke inn til USA, så der man må lage det selv av Campden, askorbinsyre og Brewtan B.
 
Sist redigert av en moderator:
Nå er vi vel på vei bort fra trådtema.
Men er det noen som har sett Antioxin SBT til salgs i Norge: https://shop.humle.se/en/additives/stabilizers/antioxin-sbt-1-kg
God omtale hos lowoxygenbrewing. Italiensk produkt – og det tas visst ikke inn til USA, så der man må lage det selv av Campden, askorbinsyre og Brewtan B.

Nå fikk du lurt meg utpå. Jeg prøver såpass mye nytt om dagen at det ikke skal så mye til for å legge til et element til.
 
Jeg tenkte faktisk tanken. Det trengs ikke mer enn et par-tre gram pr brygg (5-10 gr per 100 liter vørter), og det er vel helst aktuelt bare til lyse brygg (?), så 1 kg er solid overkill, sjøl for meg. Det kan vel deles på flere, også. @Holmentoppen ?

Veit ikke helt hvor lang tid det tar før jeg har det i hus, men med litt flaks har jeg det før jeg skal levere bidragene til høstens OM. Det er jo en grei anledning til å overbringe det.
 
Jeg tenkte faktisk tanken. Det trengs ikke mer enn et par-tre gram pr brygg (5-10 gr per 100 liter vørter), og det er vel helst aktuelt bare til lyse brygg (?), så 1 kg er solid overkill, sjøl for meg. Det kan vel deles på flere, også. @Holmentoppen ?

Veit ikke helt hvor lang tid det tar før jeg har det i hus, men med litt flaks har jeg det før jeg skal levere bidragene til høstens OM. Det er jo en grei anledning til å overbringe det.
Jeg fikk melding fra en kar på Facebook, som også sitter på en kilo. Han skulle sende meg litt i en konvolutt for utprøving. Legger ved en lapp som forklarer at innholdet ikke er narkotika...
Så at Humlegården selger i 100 g pakker også – det er vel en mer hendig størrelse for de fleste.
 
Jeg kan også være med, men Stavanger er langt fra Oslo så er nok avhengig av postgang :p Hvis ikke handler jeg 100gr pakken fra Humle.se ved en anledning.
 
Er ikke dette det samme som campden-tabletter? Jeg har brukt det i mjød før tilsetting av gjær for å drepe villgjær og bakterier.

Hvis det er det samme selges det av bryggebutikker i Norge.

Red. Ser nå at det er et par ingredienser i tillegg til campden :oops:
 
Kiloen jeg bestilte kom på like under 550,- med frakt. Og en kilo er en god del mer enn jeg forutser at jeg vil rekke å bruke opp på denne sida av evigheta, så om noen er interessert, kan jeg sende en passende mengde. Da blir det 55 kr. + frakt for 100 gram, så det blir en del billigere enn å kjøpe 100 gram fra Humlegården, som tar 91 kr + frakt (og frakta er ganske drøy fra dem).

For Norbryggmedlemmer i Oslo kan vi kanskje finne en eller annen praktisk løsning via lokalene i Drammensveien? Jeg kan ta med til dem som vil ha når jeg leverer til OM i belgisk. Skal prøve å få gjort det nå på førstkommende tirsdag.

Jeg skal få stoffet på døra i dag, forresten.
 
Kiloen jeg bestilte kom på like under 550,- med frakt. Og en kilo er en god del mer enn jeg forutser at jeg vil rekke å bruke opp på denne sida av evigheta, så om noen er interessert, kan jeg sende en passende mengde. Da blir det 55 kr. + frakt for 100 gram, så det blir en del billigere enn å kjøpe 100 gram fra Humlegården, som tar 91 kr + frakt (og frakta er ganske drøy fra dem).

For Norbryggmedlemmer i Oslo kan vi kanskje finne en eller annen praktisk løsning via lokalene i Drammensveien? Jeg kan ta med til dem som vil ha når jeg leverer til OM i belgisk. Skal prøve å få gjort det nå på førstkommende tirsdag.

Jeg skal få stoffet på døra i dag, forresten.
Breaking bad, @Finn Berger? Jeg kan godt ta et hekto, kanskje det viser seg å være nyttig. :)
 
Kiloen jeg bestilte kom på like under 550,- med frakt. Og en kilo er en god del mer enn jeg forutser at jeg vil rekke å bruke opp på denne sida av evigheta, så om noen er interessert, kan jeg sende en passende mengde. Da blir det 55 kr. + frakt for 100 gram, så det blir en del billigere enn å kjøpe 100 gram fra Humlegården, som tar 91 kr + frakt (og frakta er ganske drøy fra dem).

For Norbryggmedlemmer i Oslo kan vi kanskje finne en eller annen praktisk løsning via lokalene i Drammensveien? Jeg kan ta med til dem som vil ha når jeg leverer til OM i belgisk. Skal prøve å få gjort det nå på førstkommende tirsdag.

Jeg skal få stoffet på døra i dag, forresten.
Tek gjerne 100 gram :)
 
Tilbake
Topp