Antioxin

Da har jeg notert meg 9 stykker, og må sette strek. Jeg vil jo gjerne ha 100 gr sjøl, også.

De 9 er:
Morten
John Petter
Yngve
Petter
Amarillo
Jens D
Erik
Kalvatn
MC

Pokker, det var dealer man skulle vært:p!

NB. Det er lov å melde seg av;).
 
Dette ser jo nokså tvlsomt ut:p:
Antioxin.jpg

Pakket og klart. Portoen blir på 45 kr, så da blir det nøyaktig 100 kr for dem som jeg må sende til.

Jeg drar altså inn til Drammensveien på tirsdag for å levere belgisk øl til OM. Så noen av dere kan jeg vel nå på den måten, Morten, i alle fall, og Erik. (Erik, det er ikke rare avstikkeren opp til deg, så jeg kan jo bare stikke innom deg på hjemveien). Bare gi meg beskjed i løpet av helga, for jeg tenker jeg poster på mandag. Og så trenger jeg fullt navn og adresse på dere som skal ha brev. (JensD, du er Jens, ikke sant;)?)

Stoffet skal forresten håndteres med litt forsiktighet. Jeg fikk ganske fort på meg hansker og støvmaske!
 
Da skal stoffet testes. Kjører en tysk pils i dag, og kjører et tilnærma lodo-løp så langt jeg kan. Koker opp og kjøler ned vannet, og bruker antioxin. Og så kjører jeg kontinuerlig skylling, for batch sparging går vel ikke uten å blande inn mye oksygen? Tester ut en vørterspreder av samme type som @Mc. har mekka, som jeg fikk med i ei pakke med brukt utstyr jeg kjøpte nylig. Da må jeg bruke den pumpa jeg fikk, også. Så her blir det mye nytt.

Jeg har kutta stashet med druesukker for å kunne veie det på biltemavekta mi. 1 del antioxin og 3 deler druesukker i ei gammal laktolflaske, og så veier jeg bare opp 4 ganger så mye. Gamle gjærnæringsrør er fine å veie opp i:

Antioxin 2.jpg
 
Sist redigert:
1f28ccaf222cc29bb6bb35f52d6d4227.jpg


.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tilbake
Topp