• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

Til Salgs Div stæsj selges

Bor på Hamar. Henting er morsomst. Hvis ikke så kommer porto i tillegg. Mandag kl 12 er endelig hvis det er noen som vil ha noe litt mer enn en annen person (Altså bud) Prisen oppgitt er minstepris... Etter mandag kl 12 er det enkelt og greit førstemann til mølla. Tenker at helgen er greit nok med tid.
Les HELE tråden for å se om det har kommet bud på noe du er sugen på.


Litt fort og gæli' som de sier her. Jeg vasker stæsj før jeg sender det, er noe som ser støvete og dirty ut men orket ikke styre med det nå. Spør og be om evt mer bilder, er litt hassle med resizing så tok bare de bildene her nå.

Styreskap 2700,- NY PRIS.

Har ikke noe koblingsskjema for dette da denne båten ble til mens jeg bygget den. 3x Hager kontaktorer. Men såvidt jeg husker så er det noe slik:
C16 topolet jordfeilbryter på inntak. AV/PÅ-bryter styrer en kontaktor som gir strøm til hele skapet, denne sitter etter C16. Alt er Poiwercon/XLR inn/ut. Skapet er i rustfritt. Alle kordeller er brukt niter på, ingen løse kordeller eller veldig jalla-opplegg. Fått en elektriker til å se raskt på det iallefall, på fritid, ikke offisiellt, og det så greit ut. Ikke noe mindre enn #2.5 av det som fører strøm til last. Jord mener jeg er #4.0.

PID 1: Auber EZ-Boil 3. gen mener jeg. (iallefall den generasjonen som fikk implementert det jeg klaget på at de to første ikke hadde når det kom til mesking etter at jeg hadde akket, klaget, huffet og sagt hva de bør gjøre.). Går via 25A kontaktor. Bryter styrer kontaktoren. HERMS/Varmeplate/etc.

PID 2: Sestos D1S. Har ingen effektutgang, kun til overvåking. XLR inn koblet til RTD.

SSR er Fotek 25A. Har lest at disse har fått noe beef? Denne er laget i Taiwan, ikke kina kopi. Aldri noe hassle. Sitter på ei kjøleribbe som sitter på DIN-skinna. Aldri blitt varmt inni der.


Bryter 1: Strøm av på i hele skapet, via kontaktor.
Bryter 2: Pumpe av på, via kontaktor.
Bryter 3: HERMS av på, via kontaktor.
Bryter 4: AUX-POWER ut. Eget stikk til kabel med strømpadde.

Effekt/Amp/Spenningsovervåking-display nederst. Dette er "ene lederen gjennom en ring"-versjon. Virker som at den ikke er så off, mest for gøy egentlig. Dingsen oppå skapet er bare en pyntegreie som ikke er med. Er festet i treramme bak med to karabinkroker tror jeg.. så man kroker den opp på veggen. Alt av kabling følger med (#2.5 gummikabler) med powercons og RTD'er følger med. Jeg har brukt det i to-kjele, og moddet om RTD-kontakter slik at den overvåkings-RTD-kabelen har passet med RTD som har sittet i meskekjele, og i kokekjele, og bare flyttet kabelen etterhvert som jeg mesket eller kokte.


Dør Styreskap.jpg Innside styreskap.jpg Underside Styreskap.jpgStyreskap.jpg

2x Kjøleskap m/ STC1000+ 800 pr stk,-

Akkurat plass til 1x 30L bøtte med gjærlås litt på snei. Er vel ikke så mye mer å si om disse. STC 1000 pluss altså.

Inni Tvillingskap.jpgTvillingskap.jpg

Svart gammelt kjøleskap. 250,-

Her er det fryseboks hvis man vil lage eisenbier. Mener å ha målt -15 grader på full spiker. Ingen tempstyring. Dama bruker alle kjøleskapene til lagring av konglene sine..

Svart Kjøleskap.jpg Inni svart kjøleskap.jpg

Har to hvite kjøleskap til uten styring (Ene blir akkurat nå styrt av ITC 306 koblet på kompressor) som jeg glemte å ta bilde av, selges muligens, spørs hva som skjer med neste kjøleskap. Altså seks skap til sammen, fem av de selger jeg. Bilder og pris ligger lengre ned i tråden da det ikke er plass til flere bilder i dette innlegget.

Kjøleskap med utenpåmontert sekundærregulator 2800,-

Her føkka jeg det til litt. Slangene inni må byttes, da det er sprekk på retur-linjene inn i kjøleskapet igjen. Letteste er å få tak i JG-nippel -> 3/16 overgang og bruke 3/16" slanger.
Slangene på utsiden og gjennomføringene er i millimeter, altså ikke tommer.
Gass kommer inn i kjøleskapet via dreneringshull bak, blir splittet i to innvendig i kjøleskapet av en toveis manifold (glemte bilde), slik at ett uttak kan kobles på fat som skal mottrykksfylles med høyt trykk, og det andre uttaket går ut til sekundærregulatoren. HIWI-regulator. STC1000 i topp av kjøleskapet koblet rett på kompressor.

Hvis noen bare vil ha sekundærregulatoren så selger jeg den for 2300, men da selger jeg bare ett av de to skapene jeg skrev kort om over, de uten styring.

Kjøleskap.jpg Innside Stort kjøleskap 2.jpg Vis vedlegget 46856

CASO PRO3500 1500,-

Denne har jeg hatt lenge. Funker fint.

Caso.jpg Underside Caso.jpg

Filterkit med to filtre, ubrukt. 400,- SOLGT!
Filterkit.jpg

MINI-HERMS. 1,8L 3500W. 1000,-


SS-coil. Er vel 3/8" tror jeg. Til ca 25L i mesken så er den ca 1c/min i ramping slik jeg har brukt den. Coilen er fra Gryphon brewing da den var å få tak i. 1/2" NPT i toppen. MÅ Toppes off før hver brygging, ellers smelter man elementet da det fordamper en del vann hver gang. Jeg gadd aldri bli helt ferdig med den, polene er eksponerte, trenger et lokk. Elementet er litt smeltet siden jeg selv har glemt å toppe opp en gang eller to. Denne har vært en ting jeg aldri har byttet ut. Liten juvel :)

Herms.jpg Poler Herms.jpg
 
Sist redigert:
2x Magnetrører 250 pr stk,- SOLGT!

Drar iallefall 3L. Ene av de har jeg pimpet med magneter slik at den drar 5L ganske greit. Er bare å lime på magneter på den som ikke har de ekstra-magnetene.

Magnetrører.jpg

Kolonnenspundapparat. 50,-

Heh. Aldri brukt tror jeg. Brygget for å gjære opptil tre øl samtidig under trykk. Tilbakeslagsventiler på hver tapning slik at fatene ikke ser hverandres trykk. Mangler slange mot spundventil, ball-locks og spundingventil. Skal være lokk til den et sted. Kjøp noe annet og få den gratis eller 50-lapp hvis du henter.

Kolonnenspundapparat.jpg

Maltmølle med viskermotor 3000,- SOLGT!

Mattmill kompakt. Store fine valser. Aldri brukt eller testet. Gjengene må iallefall limes da motoren drar slik at gjengene kan skru seg ut. Tar egentlig bare betalt for mølla med trakten ny pris i sverige her siden jeg ikke vet om den funker skikkelig. Bryteren skifter retning på valsene. Veldig lav RPM, så tar tid å kverne, skulle oppsettet fungere. Funker det så er det en grei fix ferdig deal. Mates med vanlig eurokabel.
Maltmølle.jpg

2x STC 1000+ 350 pr stk,- En igjen

To slike. Ene trenger litt lim i fremkant da jeg har mistet den braketten som presser STC'en inntil boksen. Brukt WAGO på alt inni. Pluss FW her og.

STC 2.jpg STC 1.jpg


Vifteavtrekk 150,-

Funker helt greit, Må se om jeg finner magnetene og koppen, men det skal sitte en kopp under trakten som samler opp det som renner tilbake, taes av med magnet. Noe drypper det tilbake, men veldig lite ifht ikke denne løsningen. Ser bra jalla ut, men funker.

Vifteavtrekk.jpg


BetterBottle 22L med kran og pinne til å feste/løsne krana 150,-

Brukt en gang. Noen riper på utsiden. Får med propp til tuten.
Betterbottle.jpg

Fast-rack-klone 150,-

Er to etasjer, så de hullene man ser på bildet kan ganges med to for total kapasitet.

Fastrack.jpg
 
Sist redigert:
Hydrometere: 150 pr stk,- SOLGT!

Fra Forensics ett eller annet i USA. NIST-sporbare (Dvs de ER korrekte etter spec). Ene går fra 1.000 til 1.070. Avlesing med 0.5 intervaller. Andre fra 1.050 til .1.100. Det som er opp til 1.100 er speccet for "heavy liquids", så det viser mest nøyaktig hvis man f.eks koker BE i noen timer. Treng større rør enn de smårørene til billighydrometere.

Hydrometer.jpg

I tillegg. Av det jeg husker, men ikke har bilde av:

Refraktometer 100,-

Her er SG og BRIX-skalaen korrekt. Ikke alltid den er det. Funker helt greit.

4x 12L fat. 700 pr stk,- ALLE SOLGT
2x 18L fat. Disse har veldig korte gjenger, så man kan ikke bytte ut de "post"-ene med vanlig fra butikk. 500 pr stk,-

1x eller 3x (må sjekke) ITC 306(?) Den uten steg 200,-

Barby & Kuhner Kellerfee Spundventil. 700,-

Spundventil av litt rolls Royce- kvalitet. Koster ca 3000 nye, denne versjonen er den forrige så det store hjulet på toppen hvis man googler bilder er en skrue med spor til skrutrekker. Nye pakninger og nytt manometer fra Tess med glyserol?/glyserin?/TNT? inni. Går opp til 4.5 BAR såvidt jeg husker.

"Remote-Start-Kontaktor"-greie 250,- SOLGT!

En liten boks (Biltema kapsling) med kontaktor med en sånn kina-remote-via nettet-løsning som sitter oppå som styrer kontaktoren fra telefon. Dret i å bruke den etterhvert siden web-tjenesten var nede en periode. Alt er bygget på DIN-skinne bortsett fra den kina-dingsen som sitter oppå. Skal fikse bilde. Powercon ut. Hager-kontaktor. Bilde lengre ned i tråden.

Noen kasser med 0.5L og 0.75L flasker. Byttes mot hjemmebrygg ,-

Korkemaskin, bordkorker. 75,- Kun 26mm. SOLGT



Jeg har mer dippedutter og, må bare finne de igjen. Brytere, knapper, 12V lamper, veldig lite TC 50.5mm og sikkert noe jeg finner når jeg begynner å grave. Kvittet meg med en god del for noen år siden så det var faktisk ikke så mye igjen ser jeg.

XXX------------------OPPDATERINGER.............XXX


10.09. RF-spiralkjøler med klemringer og gardenakoblinger. 1500. Usikker på antall meter. Men er vel 13mm OD. 10-15 m iallefall. Bilde kommer når jeg finner den igjen. Den er iallefall ikke liten.

10.09. March 809-pumpe med rustfritt pumpehus 1100,- . Hatt den lenge, gammel traver, noe gammel vørter på coilene, aldri brydd meg om det. High speed impeller. Rustfritt pumpehus, passe ny thrust-washer. Følger med Blichmann linear flow ventil, sånn at man faktisk kan styre flowen med kontroll i steden for å bruke kuleventil. Hvis du vil montere den "hengende" (inn nede, ut oppe) så har jeg brakett med gummiputer så den ikke bråker mot bordet. Bruker du 50,5mm TC så får du med det til denne og da det sitter på. Denne er faktisk en steal med ventilen og det rustfrie pumpehuset.

10.09 Erlenmeyerkolber. 5L, 3L 2L, 1L 500ml, 100ml. 300, 200, 150, 75 25 kr. Solgt
10.09 Lab-glass Simax. 2x 250ml, 2x 500ml 1x 1000ml. femtilapp eller noe. Solgt

10.09 Co2-Flaske 4kg. Kun vært næringsmiddelgodkjent gass på den. Samme som selges hos BS. 1100,-. Tre år gammel? Så sju år igjen til trykktest. SOLGT

10.09. Blowtie spundventil Gen 1. Ikke kittet bare ventilen, femtilapp. Må bare finne den igjen. Ubrukt.

10.09 2x 2 veis gassmanifold av typen denne. 120,-
Med unntak av hvis noen kjøper kjøleskapet med sekundærregulator as is, da har jeg bare en til salgs.

10.09. 3x 3L/min luft flowmeter, de "vanlige" rør-med-ball-i. Til oksygenflasker. Kjøp noe annet og si du trenger en så er den gratis ,- SOLGT!

10.09 Mager MGR-1 D4825 SSR. 25A. Control = 3-32 VDC. 50 kr.

10.09 Litt div JG, ikke så mye, si hva du trenger, svaret er mest sannsynlig nei, men orker ikke ramse opp nå.

10.09 Div grå/hvit Ball lock. Både Keg/king og CMB, gjengede. Ikke kina-kina. 30,-

10.09. Liten håndfull magnetrører-pinner. Mest av de ovale som ikke har ringen på midten. Fra teit liten til 5cm. Slikk og ingenting ,- GONE

10.09. HIWI regulator, samme som på brewshop. 550,- Dette er en god regulator (derfor jeg kjøpte sekundærregulator av samme fakbrikant). justeres for hånd, ikke med skrutrekker. SOLGT!

10.09. Oxywand 0.5 micron. liten bøy på pinnen. 100,-

24.09. Rustfrl flaskefyller.

25.09. Div RF 1/2" NPT og 50.5mm TC. Se lang ned i tråden for bilder.
 
Sist redigert:
Jeg tar en opprenskning på alle bud/ønsker mandag kl 12. Har editert litt, så kanskje @-Tormod- ikke har lest det jeg skrev om 1.050+ hydrometeret.
 
@Miguel Jeg byr 250,- for den "Remote-Start-Kontaktor"-greien. + frakt selvfølgelig

Jeg skal passe på den for deg til du trenger den selv igjen.
 
Jeg oppdaterer mitt siste salgsinnlegg med hva som dukker opp, for de som har lest det fra før som da vil gå glipp av nye greier.

Oppdatert allerede..
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp