Deilige bilder!!!

Har satt sammen en maltmølle som takler det meste.
Motoren ble tatt fra et annet prosjekt som ikke brukes så ofte.
Litt overkill, men funker som bare det!
750 W/1 hk og 300 omdreininger på møllen.
 

Vedlegg

  • 20210425_113739.jpg
    20210425_113739.jpg
    964,4 KB · Sett: 41
FG-måling av @Holmentoppen sin Wiener klassiker. Gjærlåsen har stått dønn stille siden pitch for over en uke sia, og jeg har ikke sett noe tegn til aktivitet heller, så jeg var redd den var død, men her har det jo faktisk skjedd ting. Faktisk så mye at det kanskje er på tide å gå til diacetylrast. Uansett et oppløftende syn.
_20210509_172344.JPG
Merk, merk, merk! At jeg køla til dette har ingenting med produktet fra holmentoppen.no å gjøre. Jeg valgte helt selv å pitche gjær fra en tidligere batch, og det er den jeg har krangla med. Malt og humle fra @Holmentoppen har gjort jobben sin helt eksemplarisk. Hvis sluttresultatet blir bra er det hans fortjeneste, og blir det dårlig er det helt og holdent min egen feil. :)
 
FG-måling av @Holmentoppen sin Wiener klassiker. Gjærlåsen har stått dønn stille siden pitch for over en uke sia, og jeg har ikke sett noe tegn til aktivitet heller, så jeg var redd den var død, men her har det jo faktisk skjedd ting. Faktisk så mye at det kanskje er på tide å gå til diacetylrast. Uansett et oppløftende syn.
Vis vedlegget 51592
Merk, merk, merk! At jeg køla til dette har ingenting med produktet fra holmentoppen.no å gjøre. Jeg valgte helt selv å pitche gjær fra en tidligere batch, og det er den jeg har krangla med. Malt og humle fra @Holmentoppen har gjort jobben sin helt eksemplarisk. Hvis sluttresultatet blir bra er det hans fortjeneste, og blir det dårlig er det helt og holdent min egen feil. :)
Den ser jo aldeles fortreffelig ut, ihvertfall :)
 
Høh, jeg måtte sjekke Mirage, for den så jeg ikke da jeg var på polet tidligere i dag. Polet på Hamar må være det mest manglende fullsortiments-polet. Ikke bare pga Mirage, men masse annet, hrmpf.
Den anbefales varmt hvis du liker Gueuze. Måtte fylle på for de jeg handla på slippet forsvant fort :p
 
Tilbake
Topp