Deilige bilder!!!

Pussig at de oppfører seg så forskjellig. Gjæren min var jo ikke supergammel.

For det kan jo ikke være to små sprut med starsan som gjør det, virker jo ellers som gjæra er frisk fin
Er kanskje 10 år siden jeg brukte den gjæra sist og da tror jeg ikke jeg satte starter :p
Nå er det jo også 1 pakke på 1 liter og små startere pleier jo å være ganske aktive
 
For det kan jo ikke være to små sprut med starsan som gjør det, virker jo ellers som gjæra er frisk fin
Er kanskje 10 år siden jeg brukte den gjæra sist og da tror jeg ikke jeg satte starter :p
Nå er det jo også 1 pakke på 1 liter og små startere pleier jo å være ganske aktive

Det der ser ikke ut som annet enn super happy gjær :) Jeg laget og en starter på 1 liter, men min viste ikke tegn til aktivitet før etter 12ish timer, og tok aldri ordentlig av. Ikke i nærheten av slik din er. Var hakket før jeg trykket på panikknappen, men etter litt googling så fant jeg ut at den visstnok kan være litt lunefull. Jeg forventet meg jo bonanza på kolben. Husker jeg rett var den ganske ivrig i gjærkaret sist jeg brygget wit. Jeg håper på et rolig forløp, som med starteren, denne gang, men med tanke på at jeg nå skal gjære 23 liter i en tank som tar 27 liter så er det vel bare å rigge opp blow off først som sist :D
 
Er vel enda en stund før jeg kan hente julibestllingen så får ta med meg det jeg kunne finne fra basisutvalget når jeg først var i nærheten
Var forresten mange røde Carlsberg bokser igjen på Mega @Amarillo
Dere som har fått smakt de Engelske IPA’ne, var de no gode?

1B25524F-5900-4558-945C-84B747939A1D.jpeg
 
Kjøpte akkurat HobGoblin for noen dager siden. Et hyggelig gjensyn; for ca 15 år siden leide vi hytte på Rossø utenfor Strømstad, og da ble HobGobling en vinner fra Systembolaget :)
 
Kjøpte og drakk akkurat (dvs i går) en Burnt Mill, Enigmatic Galaxies som jeg ser på bildet over. Gled deg :cool: Old Empire IPA kjøper jeg nok ikke igjen..
 
Tilbake
Topp