Hvem er beste leverandør på ølbryggingsutstyr?

IBM

 
Hei,
Noen her på forumet som har en favorittleverandør? Jeg kjøper regelmessig fra både ølbrygging.no og Bryggselv.no. Min erfaring er at begge er superraske og har god service. Jeg vil allikevel gi et ekstra pluss til Bryggselv. Jegfikk problem med Plaato airlocken min, og bestilte ny fra Bryggselv.no. Etter mottak klarte jeg ikke connecte den med Plaato appen, og jeg måtte få ny. Servicekontoret på Bryggselv ga meg en ny i tillegg til at de krediterte den jeg opprinnelig hadde sett på som kassert. Superhyggelig kontakt på lageret på Sofiemyr og superrask kreditnota. Jeg vektlegger slike ting når jeg brygger så mye som jeg gjør. Jeg er også fornøyd med Ølbrygging, men jeg syns de har stive fraktpriser når jeg bare skal ha noen småting. De kunne med fordel hatt lavere fraktfri grense.

Hva mener Forumet? Noen av dere som har gode tips til leverandører med over gjennnomsnittet servicegrad?
 
  • Like
Reaksjoner: JoW
Strømmen hjemmebrygg er min favoritt, ikke bare fordi jeg er fornøyd med servicen, det har jeg vært flere steder, kanskje minst på brygg selv, men fordi jeg liker råvareutvalget der.
Edit: Utstyr, ja. Jaja. Det er omtrent det samme. :D
 
Handler stort sett på Bryggselv(fysisk), ølbrygging(fysisk) og Brewshop(netthandel) og jeg vil si, malt er best hos Bryggselv, Ølbrygging har beste kundeservice, mens Brewshop har den beste og raskeste forsendelsen.

Det negative med Bryggselv er prisene, de er stort sett alltid dyrest og har et rimelig snevert utvalg, ølbrygging har det dårligste maltet, og Brewshop kan jeg ikke si så mye om for der har jeg kun handlet via nett og har ingenting å utsette på de :)
 
Hei,
Noen her på forumet som har en favorittleverandør? Jeg kjøper regelmessig fra både ølbrygging.no og Bryggselv.no. Min erfaring er at begge er superraske og har god service. Jeg vil allikevel gi et ekstra pluss til Bryggselv. Jegfikk problem med Plaato airlocken min, og bestilte ny fra Bryggselv.no. Etter mottak klarte jeg ikke connecte den med Plaato appen, og jeg måtte få ny. Servicekontoret på Bryggselv ga meg en ny i tillegg til at de krediterte den jeg opprinnelig hadde sett på som kassert. Superhyggelig kontakt på lageret på Sofiemyr og superrask kreditnota. Jeg vektlegger slike ting når jeg brygger så mye som jeg gjør. Jeg er også fornøyd med Ølbrygging, men jeg syns de har stive fraktpriser når jeg bare skal ha noen småting. De kunne med fordel hatt lavere fraktfri grense.

Hva mener Forumet? Noen av dere som har gode tips til leverandører med over gjennnomsnittet servicegrad?
Jeg har vel ikke hatt noe å si på servicen fra noen av dem jeg har handla hos. Men Bryggselv er en diger sentralstyrt organisasjon. Det hjelper lite å ta opp ting med folk i butikkene - som jeg alltid har opplevd som veldig hyggelige - fordi de ikke har noe makt. De bestemmer ikke sjøl hva de vil ha i butikken, og jeg har mange ganger blitt frustrert over at de ikke har hatt ting. Så jeg handler der bare når jeg må. Det henger også sammen med at de bare fører malt fra Bestmalz, med noen få unntak.

I en liten butikk som Strømmen Hjemmebrygg, f.eks., som er min favoritt, snakker du direkte med dem som bestemmer, og kan påvirke vareutvalget. Og de fører dessuten de råvarene jeg gjerne vil ha, nemlig ferskgjær fra Imperial og malt fra Weyermann og Simpson.

Jeg synes vi bør støtte de mindre butikkene. Jeg ville ikke like å være henvist til å måtte handle hos Bryggselv fordi jeg ikke hadde noe valg.
 
Jeg synes vi bør støtte de mindre butikkene. Jeg ville ikke like å være henvist til å måtte handle hos Bryggselv fordi jeg ikke hadde noe valg.
Enig, jeg handler mye hos Vinbua i Ålesund. Der er jo mulighet for spissing av firmaet mot ølbrygging, samt noe kompetanseheving, men de er lokale og da er det bare rett og rimelig å støtte de. Har ikke brukt Strømmen så mye, men fikk raske tilbakemeldinger og god service da de hadde sendt feil mengde kalsiumsulfat. Rydda opp i det dagen etterpå. Brewshop er nok der jeg har lagt igjen mest penger av nettbutikker, også god service her og rask pakking og levering.
 
Har ingen spesiell favoritt. Alle nettbutikkene jeg har handlet i har hatt god service.
Velger oftest den butikken som har mest mulig av det jeg vil kjøpe.
Bryggeselv har et stort vareutvalg men ofte lite i hyllene.
Brewshop er litt for ivrig til å annonsere, reklamen dekker for mye av sida slik at bestillingen blir uoversiktlig.
-Har ikke noe spesiellt å si om Strømmen, olbrygging, petit og vestbrygg.
 
Jeg synes vi bør støtte de mindre butikkene. Jeg ville ikke like å være henvist til å måtte handle hos Bryggselv fordi jeg ikke hadde noe valg.
Er forsåvidt enig i den tankegangen, men realiteten er at for at en slik butikk skal gå rundt må den nesten ligge i sentrale strøk..
Selv bor jeg usentralt... sånn ca. midt i mellom Ølbrygging i Grimstad og Bryggselv i Larvik og har en drøy times kjøretur til begge.
Jeg liker best å handle over disk og ser at jeg nok oftest handler i Grimstad..
 
Handler stort sett hos min lokale leverandør i Kongsberg (Ølforsyningen), da jeg gjerne vil beholde en lokal bryggesjappe.
De gangene jeg bestiller hardware (evt. salg på humle/gjær) på nett er det stort sett Brewshop som gjelder siden de leverer utrolig kjapt, og har en super service. (Ingenting å utsette på servicen hos Ølbrygging i Grimstad heller, verken online eller direkte over disk).
 
Jeg synes vi bør støtte de mindre butikkene. Jeg ville ikke like å være henvist til å måtte handle hos Bryggselv fordi jeg ikke hadde noe valg.

Jeg bor i Asker med en Bryggselv butikk 10 minutter unna. Jeg bruker imidlertid Strømmen hjemmebrygg for alle mine store malt innkjøp selv om de ligger 40 minutter unna. Dette fordi de har de råvarene jeg liker (Simpson og Weyermann) og en super service, men mest fordi jeg ønsker at de klarer seg.
 
Jeg fortrekker å handle på Strømmen, veldig hyggelige, serviceorientere folk. Så større innkjøp gjør jeg der. Jeg bor midt mellom Bryggselv Oslo, og lageret på Sofienmyr, så skal jeg ha noe kjapt blir det enklere å hente det der.
 
Jeg har opplevd å bestille fra Brewshop etter kl. 16 på en hverdag og hentet varene på Posten dagen etter i Oslo. Trodde ikke det var mulig.
Det er kjapt ja, får det vel knapt raskere om man hadde hatt budbil. Pakkene til meg pleier å overnatte på Skodje i det minste.
 
  • Like
Reaksjoner: IBM
Nå er jeg veldig spent, fikk tilslutt tak i 20 liter kjelen SS brew tech fra Scandinavian brew.
Så de skulle sende, men er litt skepisk til å betale før jeg ser den. Har hørt litt forskjellig her
Har brukt litt tid på å svare på e-post, men ikke mer enn 3 -4 dager
 
  • Like
Reaksjoner: IBM
Bruker vanligvis Bryggselv, rett og slett fordi de har begynt å leverer på døra i Oslo for under hundrelappen og det er veldig praktisk når man ikke har bil
Ellers har jeg også god erfaring med Brewshop
 
  • Like
Reaksjoner: IBM
En irriterende ting med Bryggselv, er at de forskjellige utsalgene er egne ASer, og derfor har det for meg blitt kluss med passord. Hvis jeg bytter passord for butikken i Oslo, så virker ikke det passorder for butikken i Asker etc.

Pga priser og for å holde liv i Strømmen Hjemmebrygg - som har et komplementerende utvalg ifht Bryggselv - så handler jeg mye på Strømmen.
 
  • Like
Reaksjoner: IBM
Veldig mange nyttige innlegg her :) . Jeg takker og bukker! Skal kanskje prøve Strømmen jeg også. Bare for å ha gjort det. Men er fortsatt veldig pro Bryggselv. Bestilte i går - i posten i dag :cool:
 
Nå er jeg veldig spent, fikk tilslutt tak i 20 liter kjelen SS brew tech fra Scandinavian brew.
Så de skulle sende, men er litt skepisk til å betale før jeg ser den. Har hørt litt forskjellig her
Har brukt litt tid på å svare på e-post, men ikke mer enn 3 -4 dager
Bestilt via nettbutikk eller Mail? Prøvd å få tak i 30 gal kjelen siden april..
 
Tilbake
Topp