Radler

Håkon Halvorsen

Norbrygg-medlem
Hei. Her blir det mye banning i kjerka, men det får stå til..

Har planer om å prøve og lage 2 varianter av Radler. Tanken er teste ut et Fresh wort kit og splitte det i 2 ved å tilsette 2 forskjellige smaker (ser for oss sukkerfri saft i 2 varianter)

Alternativ 1
Tenkte å dele vørteren i 2 fat, fylle på med saft og la gjæren jobbe. Karbonere, så over på boks.

Alternativ 2
Eller er det et bedre alternativ å gjære på vanlig måte, fylle over i 2 fat som hver fylles med 2 varianter av saft. For så å karbonere, og over på boks?

Litt usikker på om jeg har trua, men verdt et forsøk..

Om noen har erfaring eller synspunkter er jeg takknemlig for det!

Håkon Halvorsen
 
Hei. Her blir det mye banning i kjerka, men det får stå til..

Har planer om å prøve og lage 2 varianter av Radler. Tanken er teste ut et Fresh wort kit og splitte det i 2 ved å tilsette 2 forskjellige smaker (ser for oss sukkerfri saft i 2 varianter)

Alternativ 1
Tenkte å dele vørteren i 2 fat, fylle på med saft og la gjæren jobbe. Karbonere, så over på boks.

Alternativ 2
Eller er det et bedre alternativ å gjære på vanlig måte, fylle over i 2 fat som hver fylles med 2 varianter av saft. For så å karbonere, og over på boks?

Litt usikker på om jeg har trua, men verdt et forsøk..

Om noen har erfaring eller synspunkter er jeg takknemlig for det!

Håkon Halvorsen
Trenger du å lage en hel batch med en gang?

Kan du ikke lage saft med forskjellige styrker og blande 50/50 med øl direkte i glasset. På denne måten får du svar på hvilke smaker og blandingsforhold som fungerer. Du får også svar på om det er verdt å gå videre med.

God Radler er nydelig tørstedrikk. Hansa sin Grapefrukt er meget god.
 
Trenger du å lage en hel batch med en gang?

Kan du ikke lage saft med forskjellige styrker og blande 50/50 med øl direkte i glasset. På denne måten får du svar på hvilke smaker og blandingsforhold som fungerer. Du får også svar på om det er verdt å gå videre med.

God Radler er nydelig tørstedrikk. Hansa sin Grapefrukt er meget god.
Er sammen med en annen så tenker det ville vært fint å ta full batch (splitta i 2). Målet er å få til noe tilsvarende Hansa sin med Grapefrukt..
 
Er sammen med en annen så tenker det ville vært fint å ta full batch (splitta i 2). Målet er å få til noe tilsvarende Hansa sin med Grapefrukt..
Sikkert dårlig formulert fra meg, men som en del av forberedelsene kan dere prøve dere fram med ulike saftsmaker og blande 50/50 med øl. Trenger ikke være hjemmebrygget om dere ikke har aktuell type.
 
Liten oppdatering på dette prosjektet.

Smakte 5 forskjellige sukkerfri saft, blandet ut med en blonde ale. De tre som fikk lov til å være med videre på reisen var:
1. Passionfrukt & guvana (19 l fat)
2. Mango & lime (12 l fat)
3. Lemon & lime (9 l fat)

Fruits of Brazil og Wild raspberry nådde ikke opp. Forhåndsfavoritten Wild raspberry var ganske grusom..

Særlig 1. og 2. virka lovende.

Litt usikker på åssen detta blir med tanke på oksidasjon. For her var det lite spor av oksygenfri overføring....

Time will show.

Takk for all hjelp på veien.

Håkon
 
Tilbake
Topp