Øllekkasje fra ball lock

Maharatah

Norbrygg-medlem
Hei,

Jeg har nylig begynt med fat og har et fat som alltid lekker litt øl fra øl ut/ball lock. En gang den sto tilkoblet over natta var det ca en lier med øl i bunnen av kjøleskapet neste dag. Jeg har sjekket å koble til med tre forskjellige ball locker og det lekker alltid litt konstant når det er koblet til, så det er nok ikke ball lockene som er problemet. Jeg merker at det er hardere å koble til ball locken enn de andre fata jeg har, må presse veldig hardt for å få festet den. Mistenker at det er selve plugen på øl ut det er noe galt med. Har prøvd å skru den av og så på igjen, men problemet vedvarer. Noen som har erfaring eller kjennskap til dette?
 
Kan det være at det er en for gass som er montert på ølsiden. De er litt ulike, du kan enkelt se forskjell på dem ved at gass har et lite spor i seg. Du ser sporet nederst på høyre bilde.1657880506886.png1657880528651.png
 
Jeg kjente på O-ringen og den kjennes ikke skadet ut. Mulig det var litt gjenskinn. Prøver med et par forhåpentligvis litt bedre bilder. Hvordan ser det ut synes dere?
 

Vedlegg

  • 20220715_133621.jpg
    20220715_133621.jpg
    369,2 KB · Sett: 20
  • 20220715_133611.jpg
    20220715_133611.jpg
    375,3 KB · Sett: 20
Jeg kjente på O-ringen og den kjennes ikke skadet ut. Mulig det var litt gjenskinn. Prøver med et par forhåpentligvis litt bedre bilder. Hvordan ser det ut synes dere?
Det er nå første mistenkt hvertfall. Det er også en pakning inni ball locken, du kan skru ut toppen med et flattjern. Inni keg posten hviler stigerøret på en krans, der er det også en o-ring som tetter.
 
Det er nå første mistenkt hvertfall. Det er også en pakning inni ball locken, du kan skru ut toppen med et flattjern. Inni keg posten hviler stigerøret på en krans, der er det også en o-ring som tetter.
Da skal jeg prøve å skru det fra og sjekke alt på nytt. Håper det vil løse problemet.
 
Sjekk også pakninger som sitter på toppen av stigerøret / co2-røret som går ned i fatet
 
Tilbake
Topp