Alternativ til Kinn Bresjnev

Hola, julen nærmer seg og svigerfar sitt favorittøl, Kinn Bresjnev er utgått, vet ikke om Kinn har sluttet å produsere det helt eller hva som er greien, men er det noen som har gode alternativer til dette?

Gjerne et som finnes på systembolaget, men ikke must.
 
Spiller det noen særlig rolle? Jeg synes alle sånne øl smaker likt, jeg:(. Må være noe gæe'rnt med meg:).

Jeg tenker litt på det vi pleier å si når noen blir veldig opptatt av å finne "riktig" oppskrift på en pils: Det er prosessen som er viktig. Bare sørg for å unngå alkoholstikk.

Er ikke det også litt likt pils: Bruk nok (=ganske mye) gjær og frisk gjær, gi en ekstra dose oksygen eller to, og hold temperaturen lavt de første dagene?

Sorry, avsporing. Men det hjertet er fullt av, ...
 
Hola, julen nærmer seg og svigerfar sitt favorittøl, Kinn Bresjnev er utgått, vet ikke om Kinn har sluttet å produsere det helt eller hva som er greien, men er det noen som har gode alternativer til dette?

Gjerne et som finnes på systembolaget, men ikke must.
Det finnes masse stouts denne klassen. Han vil åpenbart ha en uten tilsetninger. Kinn som nevnt har flere gode. Nøgne Ø har imperial stout. Lervig har noen Konrad f.eks. Løkkatrollet er bra. I det store og hele er det såpass mye bra at du har en lett jobb med å kjøpe julegave til din svigerfar. Kjøp noen forskjellige så får han selv finne sin nye favoritt.
 
Takker for svar, skal sjekke litt ut, så greien er imperial russian stouts ofte er uten smakstilettinger?
Hva som er eksport stout, en litt sterkere engelsk/ amerikansk stout, vanlig imperial stout og Russian Imperial er ofte tilfeldig.

Jeg hadde sett etter stout/ porter i området 7-10% med 60-100 IBU, uten tilsetninger. Prøv litt forskjellige.

Sjekk gjerne med untappd, ratebeer eller lignende, men det er jo definitivt ikke en fasit.

Så kjapt på Systembolaget ikke mange jeg kjente der.

Men disse er bra.

 
Sist redigert:
Hva som er eksport stout, en litt sterkere engelsk/ amerikansk stout, vanlig imperial stout og Russian Imperial er ofte tilfeldig.

Jeg hadde sett etter stout/ porter i området 7-10% med 60-100 IBU, uten tilsetninger. Prøv litt forskjellige.

Sjekk gjerne med untappd, ratebeer eller lignende, men det er jo definitivt ikke en fasit.

Så kjapt på Systembolaget ikke mange jeg kjente der.

Men disse er bra.

Den siste der går ut på dato i mitt kjøleskap, ihvertfall. Sjekk om mottaker liker lakris i øl før du går for den.
 
Tilbake
Topp