Jeg ser Weyerman anbefaler Meladoinmalt til Scandinavian red lager. Jeg har aldri hørt om det før. Noen som vet hva slags øl det er?
www.weyermann.de
En lager som føler seg mer som en Irish RedJeg ser Weyerman anbefaler Meladoinmalt til Scandinavian red lager. Jeg har aldri hørt om det før. Noen som vet hva slags øl det er?
Weyermann® Melanoidin Malt * – Weyermann® Spezialmalze
www.weyermann.de
Det finnes noen øl fra skandiaviske bryggerier som kaller seg red lager, ser jeg.Aldri hørt begrepet, men tenker at det passer bra som betegnelse på øl som butikkjuleøl og noen av de danske bajerne.
En lager som føler seg mer som en Irish Red?
Måtte sjølsagt handle inn en Isbjørn Lite Red Lager fra Mack på butikken nå. Jeg trur du skal vente deg et bebreidende blikk om ei stund.

Du har har jo lest feil på boksen da. Det står tross alt "lite øl", ikke "laith øl".Lukter og smaker litt som sukkertøy. Typisk blass smak, som lite øl pleier å smake.
Er det Carlsberg 1883 de mener? Den er jo rød, eller var, tror ikke den selges lenger.Jeg ser Weyerman anbefaler Meladoinmalt til Scandinavian red lager. Jeg har aldri hørt om det før. Noen som vet hva slags øl det er?
Weyermann® Melanoidin Malt * – Weyermann® Spezialmalze
www.weyermann.de
Tuborg rød?Er det Carlsberg 1883 de mener? Den er jo rød, eller var, tror ikke den selges lenger.
Jeg tenkte ikke på den, sida den er et historisk øl, en slags levende fossil.Er det Carlsberg 1883 de mener? Den er jo rød, eller var, tror ikke den selges lenger.
Likte den jeg også, og den hadde en nydelig farge i glasset, betyr litt det også.Jeg tenkte ikke på den, sida den er et historisk øl, en slags levende fossil.
Jeg har heller ikke sett den på lenge, men Carlsberg produserer den fremdeles, så vidt jeg kan se. Synd om vi ikke får den; den er god. Et sånt øl du får lyst på fra tid til annen, uten at du nødvendigvis vil drikke den hver dag.
Denne:Tuborg rød?
Det hadde vært kul å få den gjæren i handelenDenne:
Products » Carlsberg » Carlsberg 1883 « Carlsberg Group
Carlsberg 1883; the amazing story of an old beer bottle found the cellars of the old Carlsberg brewery. Through a complicated scientific process, the scientists in the Carlsberg Research Laboratory managed to grow and purify the original Carlsberg yeast from 1883 from the bottle. This yeast gave...www.carlsberggroup.com
Litt kort og upresist fra meg. Jeg burde skrevet "Tror du at det heller er Tuborg Rød de kan tenke på av øl fra de store bryggeriene?"Denne:
Products » Carlsberg » Carlsberg 1883 « Carlsberg Group
Carlsberg 1883; the amazing story of an old beer bottle found the cellars of the old Carlsberg brewery. Through a complicated scientific process, the scientists in the Carlsberg Research Laboratory managed to grow and purify the original Carlsberg yeast from 1883 from the bottle. This yeast gave...www.carlsberggroup.com