Bra høyttaler i disse gamle radioene, blir nok god lydSlakter en Radionette Kurér for å bygge en BT høyttaler. Fant den på el.avfall i går. Har en lik som fremdeles fungerer, men den fikk min mor til konfirmasjonen… Denne blir derfor ‘proof of concept’
Vis vedlegget 68766
Vis vedlegget 68767
Vanskelig å finne komponenter for å drive gamle høyttalere. Blir trolig å slakte en ny BT og flytte ting over. Det er absolutt det enkleste…Bra høyttaler i disse gamle radioene, blir nok god lyd![]()
Etter å ha klippet meg gjennom den første, stoler jeg på ingen måte på at ‘elektronikken’ tåler daglig bruk…De hadde ofte en linjeinngang disse radioene, som regel for å koble til en båndspiller. Hvis du finner noe sånt kan du bruke forsterkeren i radioen.
Jeg har flere radioer fra femtitallet og framover jeg bruker, kobler en Chromecast Audio til linjeinngangen. Hvis det ikke finnes går det an å lodde den fast etter mottakeren.De hadde ofte en linjeinngang disse radioene, som regel for å koble til en båndspiller. Hvis du finner noe sånt kan du bruke forsterkeren i radioen.
Høytaleren i disse er … ikke gode. Men sjarmerende er det jo. Line in kan jukses til, men det er et par 50 år gamle paper-in-oil-kondensatorer som brenner godt hvis man er uheldig..Bra høyttaler i disse gamle radioene, blir nok god lyd![]()
Har fjernet alt inni utenom bryterne m/velgere / potmeter og høyttaleren midlertidig. Usikker på om jeg får brukt bryterne.Høytaleren i disse er … ikke gode. Men sjarmerende er det jo. Line in kan jukses til, men det er et par 50 år gamle paper-in-oil-kondensatorer som brenner godt hvis man er uheldig..
Hvis du skal gjenbruke bryterne, vær obs på at potmeterne er logaritmisk, og har nesten null utslag før siste lille justeringen.
Men det er mye plass i den, og bryterne er lett å finne ut av.

Prøv nr. 22, den er god.Vis vedlegget 68796
Brus i Køben.
Mange øl fra 2 øl. Også cask.
Veldig rent og ordentlig. Ingen usmaker oppdaget, bare velsmak.
Anbefales!
Fruen likte den, ja.Prøv nr. 22, den er god.