Deilige bilder!!!

Noen vil muligens kalle disse bildene skrekkbilder, men ikke jeg:). Så jeg poster dem her.

Tenkte bare å vise hvordan det ser ut når jeg flasker. Legg merke til at jeg korker "on foam". Jeg trykker korken på hver flaske umiddelbart, så skummet rekker ikke å synke.

@loebrygg Det hadde noe for seg å pusse den linsa, ja :p

flasking 1.jpgflasking 2.jpg

Sist redigert:
Noen vil muligens kalle disse bildene skrekkbilder, men ikke jeg:). Så jeg poster dem her.

Tenkte bare å vise hvordan det ser ut når jeg flasker. Legg merke til at jeg korker "on foam". Jeg trykker korken på hver flaske umiddelbart, så skummet rekker ikke å synke.

@loebrygg Det hadde noe for seg å pusse den linsa, ja :p

Vis vedlegget 70148Vis vedlegget 70149

Ser det. Ser jo nesten "deilig" ut :)

-5 grader ute, +5 grader inne, +15 grader i boksen. :)
(trenger litt hjelp av varmeovnen i ny og ne).

Vurderer sånn RAPT temp kontroll greie, og kanskje en pille. Så varmeovnen kan skru seg av og på automagisk. :)

Tokk en dag før jeg fant pappeske løsningen, så tempen datt ned til 8-10 grader en gang, og redd gjæret ble litt søvnig. Syns det er lite futt i denne kontra den jeg brygget i sommer på 24 grader. Men det er kanskje meninga. Har også brukt en sån gjær saflager 34/70? som lage grei pills på lav temp?

Blir spennende, tenker å la den jobbe en uke ekstra, den ser overraskende rein ut.

OG 43, tenker å vente med å måle igjen og bare satse på at gjæren gjør noe. Vil unngå unødvendig bakterie eksponeringer, den er tross alt en garagepills. ^.^

Vedlegg

• garageboks.jpg
    garageboks.jpg
    149,4 KB · Sett: 36
  • garagepils.jpg
    garagepils.jpg
    117 KB · Sett: 36
Tilbake
Topp