Oppskrifter Kinn Bryggeri

Det er jo ikke veldig uvanlig at samme produkt blir solgt med forskjellige navn. Husker forsatt småkranlingen på barneskolen om hvilken sykkel som var best Vello, DBS eller Swithun. Så var det samme sykkel bare med forskjellige pris og navn.
Nei, nei, nei! DBS (Døden Bak Svingen, Driten Bak Setet, etc ) var Jonas Øglend sykkelfabrikk på Sandnes. Svitun var en fabrikk på Hillevåg tror jeg. Vello ble laget i Skien for S-lagene fram til de ble lagt med. Etter det ble det overtok riktignok Øglend Vellonavnet for salg av DBS gjennom S-lagene.
Min far arbeidet på Øglend sykkelfabrikk i 20-30 år, og likte aldri kallenavnene på DBS syklene vi unger lagde. :cool:

(Ingenting er som en (god?) avsporing).

Apache var og er best! Med revehale.

Dry hop
Amarillo 1g per L
Cascade 1g per L
Columbus 1g per L
Simcoe 1g per L

Mash at 47-63-72,5-78C
London gjær.
Kjøle til 18c gjære 20c Tørrhumle etter primary gjæring i åpen gjæringskar. Tørrhumle for 4 dager før kjøling.

Tørrhumle én eller to ganger?

Nei, nei, nei! DBS (Døden Bak Svingen, Driten Bak Setet, etc ) var Jonas Øglend sykkelfabrikk på Sandnes. Svitun var en fabrikk på Hillevåg tror jeg. Vello ble laget i Skien for S-lagene fram til de ble lagt med. Etter det ble det overtok riktignok Øglend Vellonavnet for salg av DBS gjennom S-lagene.
Min far arbeidet på Øglend sykkelfabrikk i 20-30 år, og likte aldri kallenavnene på DBS syklene vi unger lagde. :cool:

(Ingenting er som en (god?) avsporing).

Apache var og er best! Med revehale.
Svitun var ikke skrudd sammen av Øgland, men den var skrudd sammen av kun DBS deler. Jeg er født i 1971 tror Vello var Øgland merke hele min levetid. Apache kom i 1972 både som Vello og DBS.

Tilbake
Topp