Finn Berger
Moderator
Godt poeng, godt tetnktHvorfor ned til øltemp? Når gelatinen er blandet ut er det bare å få den på fatet så fort som mulig. Det vil ikke påvirke 19 liter kaldt øl.
Jeg gjør jo ikke dette
Godt poeng, godt tetnktHvorfor ned til øltemp? Når gelatinen er blandet ut er det bare å få den på fatet så fort som mulig. Det vil ikke påvirke 19 liter kaldt øl.
Et vakkert syn. Ikkeno som slår topphøsta gjær derTopphøstet Verdant
Vis vedlegget 75189
Lokket løst på… med et fat under.
Fylte på litt Golden Ale fra samme Verdant-stamme for å få dempet veksten...
Tok den etter ca to døgn, da den startet ganske raskt - og siden storm-gjæringen tydeligvis er i sluttfasen
Vis vedlegget 75190
Smart det der! Men det er ikke noe mer oksygenfritt enn sprøyta mi. Og det største O2-innsiget her er nok vannet som gelatinen er løst opp i.Ble gira på gelatin selv jeg nå. Er denne dansken (tror jeg?) inne på noe jækla lurt her?
Likte det utvalget der.
Ja, jeg husker den som god. Mener jeg drakk en sånn før usmakskurset sist. Spent på juleølet deres på 7%. Forventer et visst hint av Christmas cakeLikte det utvalget der.
Bishops finger er jo en av de gode bitterne. Jeg har en i kjøleskapet, og hvis husets ESB har greid å gjøre seg noenlunde ferdig med karboneringa, ryker den i et sammenligningsløp i kveld.
Basert på fjoråret anbefaler jeg Samuel Smiths Winter Welcome. Har bestilt 12 stk, og gleder meg som en ungeJa, jeg husker den som god. Mener jeg drakk en sånn før usmakskurset sist. Spent på juleølet deres på 7%. Forventer et visst hint av Christmas cake![]()
Ser mitt lokale pol har et par flasker også. Jeg lar meg påvirke og tar turen innom på mandagBasert på fjoråret anbefaler jeg Samuel Smiths Winter Welcome. Har bestilt 12 stk, og gleder meg som en unge.
Så blir det jul i år, også. (Jeg får ikke andre gaver enn de jeg gir meg sjøl. Heldigvis har jeg unngått de verste sjølbeinkrokene i år, så jeg synes jeg bør være raus
.)