Smaking av hjemmebrygg i Oslo

Åssen sto det til med tønneølet? Har det fatet overlevd flyttinga, @Tor. ?

Edit: Måtte klargjøre litt hva som hadde flytta. Ølet er jo helt og holdent Tors fortjeneste.

Sist redigert:
Som vanlig var smakekvelden en veldig hyggelig kveld:).

Spesielt i går var en guida tur gjennom poljuleølets forunderlige verden - der jeg syntes Grünerløkka Bryghus stakk av med sieren, sammen med et godt heimabrugg fra Voss. Og så er det moro å få følge med i sagaen om tønneølet:).

Ellers blei det delt mye godt øl. Jeg fikk på slående vis demonstrert forskjellen på tradisjonsøl brygga på skikkelig vis i kobberkjele over bål i vind og blåst av Arne og Per Øyvind, og min egen forfuska versjon brygga i tjukkbunna stålkjele på induksjonsplate på kjøkkenet. Det blir som å stille elg i solnedgang opp mot Rembrandt:). Pen elg, i og for seg, men ... .

Dere som var der, fortell meg litt om hva som kom fra tønna, da, enten her eller (kanskje aller helst) i prosjekt barrique-tråden. @Tor. er jo så fåmælt at jeg allerede har nominert ham til å ivareta både stats- og forsvarshemmeligheter. Det kan for den saks skyld hende han allerede har fått vervet, men det får vi nok aldri vite. :D

Dere som var der, fortell meg litt om hva som kom fra tønna, da, enten her eller (kanskje aller helst) i prosjekt barrique-tråden. @Tor. er jo så fåmælt at jeg allerede har nominert ham til å ivareta både stats- og forsvarshemmeligheter. Det kan for den saks skyld hende han allerede har fått vervet, men det får vi nok aldri vite. :D
Vi holder tilbake informasjon sånn at du dukker opp på neste treff! :D

Det har ikke skjedd noe med tønna siden tapping og påfyll i juni. Også fikk jeg hjelp til smaking og vurdering i går. Mener å huske at du ble oppfordret til å delta ;). Uansett, vi blendet litt mellom plain utgave og den med kirsebær. Noen likte blanding med 1/4 kirsebær. Også kom det et forslag om å ta en variant med Roeslare blend neste gang, for å få en variant med mer syre, for å ha større muligheter ved blending. Godt forslag!

Det har ikke skjedd noe med tønna siden tapping og påfyll i juni. Også fikk jeg hjelp til smaking og vurdering i går. Mener å huske at du ble oppfordret til å delta ;). Uansett, vi blendet litt mellom plain utgave og den med kirsebær. Noen likte blanding med 1/4 kirsebær. Også kom det et forslag om å ta en variant med Roeslare blend neste gang, for å få en variant med mer syre, for å ha større muligheter ved blending. Godt forslag!
Jada, jeg blei oppfordra, men man stiller da ikke tomhendt på smakekveld om man er sånn noenlunde velutstyrt med skamvett. Man stiller iogforseg ikke med influensa heller, men det visste jeg ikke da billettene blei lagt ut.

Jada, jeg blei oppfordra, men man stiller da ikke tomhendt på smakekveld om man er sånn noenlunde velutstyrt med skamvett.

Det pleier å være såpass med øl at det ville jeg ikke brydd meg med. Hadde jeg ikke hatt mulighet til å ta med no kan det godt tenkes jeg hadde stukket innom uansett

Tilbake
Topp