NM 2026, den store diskusjonstråden

Kan humle fra 2019, 2020 og 2021 hevde seg i NM 2026. Det ble ikke finaleplass, men det skyldes ikke humla.

Dersom jeg skjønner riktig dommerkommentarene røk finaleplassen på for lett maltbase. Det er ikke overraskende, er tross all en Kold IPA. :D

265683 Otralao - Kold IPA

Kan humle fra 2019, 2020 og 2021 hevde seg i NM 2026. Det ble ikke finaleplass, men det skyldes ikke humla.

Dersom jeg skjønner riktig dommerkommentarene røk finaleplassen på for lett maltbase. Det er ikke overraskende, er tross all en Kold IPA. :D

265683 Otralao - Kold IPA

Ser ut som dommerne likte ølet ditt godt, men som følge av typedefinisjonen det dømmes ut fra var det for mye å trekke.

Var selv med å dømme lys lager for NM i år, møtte meg selv i døren flere ganger. Øl jeg syntes var subjektivt bedre(mer bitterhet, mer karakter) måtte dømmes lavere enn øl jeg fant kjedeligere og subjektivt dårligere pga de traff bedre på typedefinisjonene.

Men spot on for mitt øl. Det faller bare delvis inn under Tysk Pils. Sånn sett er jeg fornøyd med 39/40/40. Ølet er svakt humla og det er bare weyermann extra pale pils nedi der.
Samme her. Jeg sløyfet bevisst aromahumlen bare for å teste.
Tenkte ikke på NM da den ble brygget .
Fikk bra med poeng, men trekk for manglende aroma.

Tilbake
Topp