Kullsyre utstyr

Jeg brygger bare enkelt ekstrakt brygg, men får sjeldent ønsket kullsyre når jeg bruker flaske. Har justert opp sukkermengden også(er redd for bottle-boms), men som regel blir det ikke bra nokk med kullsyre. Er også veldig lei av å flaske så vurderer å kjøpe fat, med tap. Har sett på dette settet: Fatpakke med 1 fat - BryggSelv

Men lurer på om det er noe billigere alternativ?
 
Ølet må stå en stund på fatet med trykk før det er klart, 2 uker ved 1 bar eller 1 døgn ved 3 bar.
Hvor mye sukker brukte du ?
Hvor lenge lar du ølet stå i varmen/romtemp ?
Skikkelige og tette korker ?
Det blir ikke bomber om du øker sukkermengden litt, kanskje 6,5 gram/liter.
 
Ølet må stå en stund på fatet med trykk før det er klart, 2 uker ved 1 bar eller 1 døgn ved 3 bar.
Hvor mye sukker brukte du ?
Hvor lenge lar du ølet stå i varmen/romtemp ?
Skikkelige og tette korker ?
Det blir ikke bomber om du øker sukkermengden litt, kanskje 6,5 gram/liter.

Jeg bruker det som følger med settet, om ikke så bruker jeg sukker kuler i flaskene. Har lest på kulene og heller tatt en og en halv for å øke i stedet for 1st om det er det som skal brukes. Pleier å stå i rom temp i 2 uker. Tror det eg greie korker, og tror det er tett :) Takk for infoen om ølet på fat :) har lyst å begynne med fat, så kjøper nokk sett.

Hvis ølet har stått 2 uker på 1 bar eller 1 døgn på 3 bar, skal jeg slå av gassen etter det? Skal det stå under trykk i kjøleskapet? Eller i rom temp?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er med regulator for gassflasker. Skal du bruke sodastream flasker trenger du en regulator som passer sodastream

Hvet hvilken regulator jeg trenger?

Hvilke gassflaske trenger jeg?
1d3ff800a552440751499f60e7718e1a.jpg


Hvor fyller vi på flasker?




Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvet hvilken regulator jeg trenger?

Hvilke gassflaske trenger jeg?

Hvor fyller vi på flasker?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Regulator til Sodastream: Regulator til Sodastream flaske - BryggSelv
Regulator til ordinær CO2-flaske: Co2 Regulator med 1 utgang - BryggSelv
Oversikt over hvor ordinære CO2-flasker kan fylles (i tillegg til de fleste bryggesjapper): Stasjoner for fylling av CO₂ - Norbrygg

Merk at økonomisk sett er ordinært gassoppsett kanskje dyrest "up front", men det er dårlig økonomi i å basere seg på Sodastream-flasker over tid.
 
Om jeg skal kjøpe den billige fatpakken Mesterbrygg
til 1600kr må jeg ha en kobling til soda stream til 700kr og en flaske sodastream til 300 som igjen blir 2600kr. Holder det med denne sodastream adapteren SodaStream Adapter - BryggSelv for regulatoren følger vell med det oprinnelige settet?

Om jeg ikke skal ha sodastream så står det at det er Co2 regulator med, kjøpe Co2 flaske til 1400. summen blir da 3000kr. Da er det dette komplette settet hvor coneliusfatet er nytt til 3500kr bare 500kr dyrere Fatpakke med 1 fat - BryggSelv og her er alt nytt.

Har jeg forstått riktig?? :) Ønsker bare at jeg skal ha alt klart til mitt neste brygg, og ikke mangle noen deler :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nei, om du kjøper fatpakke 5 (som inneholder en "vanlig" regulator) trenger du adapter et jeg viste bildet av, og sodastream flaska.

Edit: Det står at overgang følger med, det hadde jeg dobbeltsjekker hadde jeg vært deg. Uansett er det grei pris da
 
Tilbake
Topp