Deilige bilder!!!

Fikk denne flaska etter en opprydding. Noen som kan anslå hvor gammel den er? Og veit noe om denne Emil Petersen?
Vis vedlegget 68292
Det jeg klarte å finne ut er at Emil Petersen ledet bryggeriet fra 1937 og at han døde i 1974. Vil vel således være logisk at flaska er fra sent -60/tidlig 70tallet.

Litt info her: https://www.flens.de/verstehen/detail/historie-brauereichronik/

Ser på en av de avbildede annonsene at de iaff. den gang brukte Saaz og hadde 38 IBU...
 
Sist redigert:
Ble en liten shopping i dag.
Til stor overraskelse var Sierra Nevada'en jeg bestilte 2024 utgaven, flasket i Mars.
Ikke verst for og være øl fra USA.
Ser frem til og få testet denne!

IMG-7893.jpg
 
Sist redigert:
Ble en liten shopping i dag.
Til stor overraskelse var Sierra Nevada'en jeg bestilte 2024 utgaven, flasket i Mars.
Ikke verst for og være øl fra USA.
Ser frem til og få testet denne!

IMG-7893.jpg
Den Sierraen kan umulig å ha rukket å få amerikansk statsborgerskap før den utvandret…
Får håpe fangetransporten har vært gunstig

«Shipping Containers Can Reach Extreme Temperatures. A study conducted by engineers at Xerox found that temperatures in shipping containers on land can drop as low as -21ºF (-29ºC) and reach as high as 135 degrees Fahrenheit (57ºC)
 
Alt klart for tre uker på Vestlandet, Tysvær.
Har resten liggende klart på hytta.
Skal brygge en Best Bitter. Kvernet malt, inkl. vannjustering i kveld. Humle og gjær ligger i kjøleskapet til avreise
1719945598497.jpeg
Har noen hundre sider med fag. Leser helst papir på kaien.
 
Gleder meg til å teste den med nukatap mini. Da kan den ligge i kjøleskapet
Brukte
på Oxibar 4l sist jeg var på hytta. Funka veldig bra.
 
Fornøyd med oxebaren?
Har nå testet den og har variert erfaring.

Positivt: den leverer hva den lover på alle områder. Struping på øl-ventilen er faktisk meget bra. Du kan derfor kjøre høyt serveringstrykk uten skum for deretter å åpne etterhvert som trykket reduseres. Dette reduserer behov for konstant tilkoblet co2.

Negativt: den er av plast og alle delene føles også slik

Stål / alu er mer stødig, men også mer kostbart. Kost / nytte er trolig 1:1
1720895563693.jpeg
 
Tilbake
Topp