Målte min B40pro damphette.Hei - passer sånn Brewtools B40pro damphette på en brewtech 53L kjele?
Er det noe her som vet det?
Takker,
Nici
Ser bra ut.Ok, tror dette passer bra. Indre diam. er 39.5 her og.
Aha!Skal rett på avtrekksrør. Step by step.
Jeg ville ikke brukt kondensatoren uten noen form for sikring. Det henger hageslange med kaldt vann på toppen og en tykk silikonslange under. En del skjev vekt.Hadde en B40 med kondensator tidligere, var ikke noe problem på min B40 å bruke uten hempene om noen andre vil gå for den løsningen her med kondensator på Brewtech kjeler, om damphetta passer da.
Du bør vurdere å isolere det vannrette avtrekksrøret for ikke å få mye kondens. Røret fra hetten og opp bør muligens også isoleres, eller andre tiltak må gjøres for å unngå tilbakerenning til kjelen.Har bestilt hetta hos Brewshop. Skal rapportere hvordan dette går.
Oppsettet ser nydelig ut, men jeg støtter John Petter. Selv er ingen av mine rør vannrette. Alle heller, så monterer jeg slange på det laveste punktet under brygging.Du bør vurdere å isolere det vannrette avtrekksrøret for ikke å få mye kondens. Røret fra hetten og opp bør muligens også isoleres, eller andre tiltak må gjøres for å unngå tilbakerenning til kjelen.
Det skal bort noen liter vann i løpet av et kok.