Brewtools B40pro - damp hette på Brewtech 53L

dojonieu

Norbrygg-medlem
Hei - passer sånn Brewtools B40pro damphette på en brewtech 53L kjele?
Er det noe her som vet det?

Takker,

Nici

Hei - passer sånn Brewtools B40pro damphette på en brewtech 53L kjele?
Er det noe her som vet det?

Takker,

Nici
Målte min B40pro damphette.
Indre diameter 39,5 cm. Utenfor det er en gummipakning.
Men du får kanskje ikke brukt haspene som sikrer at hette med kondensator holder seg på plass? Det er litt ulikevekt.

Ok, tror dette passer bra. Indre diam. er 39.5 her og.
Ser bra ut.
Om du ikke får brukt haspene, kan du benytte en kraftig klemme eller noe på motsatt side av der kondensatoren henger.

Jeg tror noen har satt sammen billigere løsning på dette enn det Brewtools leverer....
Men om penger ikke er vesentlig her, løser Brewtools oppgaven suverent. ;)

Hadde en B40 med kondensator tidligere, var ikke noe problem på min B40 å bruke uten hempene om noen andre vil gå for den løsningen her med kondensator på Brewtech kjeler, om damphetta passer da.

Hadde en B40 med kondensator tidligere, var ikke noe problem på min B40 å bruke uten hempene om noen andre vil gå for den løsningen her med kondensator på Brewtech kjeler, om damphetta passer da.
Jeg ville ikke brukt kondensatoren uten noen form for sikring. Det henger hageslange med kaldt vann på toppen og en tykk silikonslange under. En del skjev vekt.
Plutselig har du dyttet til noe og det fine utstyret ramler av....
-Mulig der er et undertrykk som suger fast hetten, da.

Har bestilt hetta hos Brewshop. Skal rapportere hvordan dette går.
Du bør vurdere å isolere det vannrette avtrekksrøret for ikke å få mye kondens. Røret fra hetten og opp bør muligens også isoleres, eller andre tiltak må gjøres for å unngå tilbakerenning til kjelen.

Det skal bort noen liter vann i løpet av et kok.

Du bør vurdere å isolere det vannrette avtrekksrøret for ikke å få mye kondens. Røret fra hetten og opp bør muligens også isoleres, eller andre tiltak må gjøres for å unngå tilbakerenning til kjelen.

Det skal bort noen liter vann i løpet av et kok.
Oppsettet ser nydelig ut, men jeg støtter John Petter. Selv er ingen av mine rør vannrette. Alle heller, så monterer jeg slange på det laveste punktet under brygging.
Isolering vil hjelpe noe, men vil ikke fjerne alt vannet.
1733734043770.jpeg
Slangen er bare ‘festet’ med ‘press fitt’. Enkelt å dra ut og ‘tettes’ med lokk.
Jeg har målt hvor mye som renner tilbake i kjelen fra den loddrette slangen, og det er ca 1 dl.
Jeg har faktisk ikke målt hvor mye som renner fra det grå røret, og tilbakeslag fra det hvite røret ut ventilen.
Skal få målt dette som referanse for dem som bryr seg :cool:
1733734207489.jpeg

Sist redigert:
Tilbake
Topp