Finn Berger
Moderator
Kikket på poengene i årets NM for Weizen, og ingen var vel over 40. Var vel 38 ish som var beste snitt i innlendende.
Jeg kunne lett ha senka det dårlige over all-snittet
Kikket på poengene i årets NM for Weizen, og ingen var vel over 40. Var vel 38 ish som var beste snitt i innlendende.
Jeg kunne lett ha senka det dårlige over all-snittet.
Startinnlegget ditt i denne tråden står seg stadigNå har det gått noen år siden dette først ble skrevet, og erfaringen består. Uten å være for spesifikk var jeg nylig i en situasjon hvor jeg fikk smake mye øl fra ivrige hjemmebryggere. Det var veldig hyggelig, og jeg gjør det gladelig igjen, men av syv, åtte pilsnere, var det ikke én jeg opplevde som god. Poenget er ikke å kritisere noen, for jeg har sannelig brygget mye dårlig pils selv, men hvis denne forsamlingen ikke kan avstedkomme én god pilsner, så vet jeg ikke hvem man forventer at skal det.
Har du 600 brygg på 10 år..!?Startinnlegget ditt i denne tråden står seg stadig.
Jeg var fersk brygger samtidig med deg. Nå har jeg over 600 brygg bak meg, men har stadig til gode å brygge en pils jeg er helt fornøyd med. Drakk en i går som var skikkelig vond - men det skal sies at det var en dårlig øldag i går. (Det finnes sånne. Da er det ikke noe som er skikkelig godt.)
Pils er nok det ølet som er vanskeligst. Men egentlig er alt øl vanskelig. Det slår meg at det er et enormt spenn mellom gode og dårlige øl fra hjemmebryggere. Og jeg har fått dårlig øl fra flere som jeg har fått helt utrolig gode øl fra.
Husk at Finn er fulltidshjemmebryggerHar du 600 brygg på 10 år..!?![]()
Jeg rundet nettopp 50 i samme perioden
![]()