Deilige bilder!!!

Først fatvask. Så settes Brooklyn lager i jobb med å flytte Star-san fra fat til fat til fat til kanne. Klarer den jobben fint ser det ut for. Har allerede tømt en 19-liter på en liten time. Nå tar den fatt på resten, hvis jeg har koblet riktig. Tror det.

IMG_6930.jpegIMG_6933.jpegIMG_6934.jpeg

Red. Fungerte fint som snus det.

IMG_6940.jpeg

Sist redigert:
Er det ikke bedre å refylle og kanskje kjøpe et større apparat?
Jeg bruker utelukkende SodaStream og ser langt flere fordeler enn ulemper.
- rimeligere
- næringsmiddel godkjent
- mindre beholder slik at de er enkle å ta
med
- ved lekkasje mister jeg maks co2 for 40,-
- slipper å forholde meg til trykktesting av beholderen
- noen ganger er det gunstig å ha flere beholdere. Det er langt enklere og rimeligere med SodaStream.

Ulemper
- må bytte oftere

Det er mye billigere med sodastream/wassermax.
Men
Etter å ha erfart hvem som står bak har jeg råd til å holde meg til mitt moralske kompass.

Usikker på wassermaxx. Finner at de er kjøpt opp av sodastream. Sodasteam er sterkt knytta til Israel såvidt jeg greier å finne ut.

AGA er helt ok.

Usikker på wassermaxx. Finner at de er kjøpt opp av sodastream. Sodasteam er sterkt knytta til Israel såvidt jeg greier å finne ut.

AGA er helt ok.
Da håper jeg det var Aga jeg kjøpte sist. Veit det ikke var SodaStream, men visste ikke at wassermaxx var samme greia.

Sodastream og wassermaxx ble kjøpt opp av PepsiCo i 2018.
Jeg unngår en del produkter, men er ikke nazi på det.
… noen som ønsker å kjøpe en Desert Eagle ?…

En kompis av meg har en slik han kom med. Den skal vi prøve med den Guinnish batchen jeg har gående. Denne har ei nitrogen patron inn toppen som vi da åpner når vi ska teste øllet. Tar 3 liter-. Noen som har erfaring med slike ?

20250705_164624.jpg

En kompis av meg har en slik han kom med. Den skal vi prøve med den Guinnish batchen jeg har gående. Denne har ei nitrogen patron inn toppen som vi da åpner når vi ska teste øllet. Tar 3 liter-. Noen som har erfaring med slike ?

Vis vedlegget 73288
De er beregnet på nitrokaffe, men noen bruker dem også til øl, da helst stout. Hadde en sånn en kort periode. Lager greit nitroskum, men fant vel ut at det er like greit med vanlig co2-karbonering på stout. Så skal det sies at jeg drikker lite av den typen øl, så kanskje andre kan ha mer glede av en sånn. I tillegg klarte jeg ikke å venne meg til kald nitrokaffe, så da solgte jeg den igjen nokså kjapt.

Nitropatronen bør nok åpnes før dere skal skjenke øl, la den stå med trykk over natta i kjøleskap så blir det fint skum.

Tilbake
Topp