Deilige bilder!!!

Tror min verste opplevelse var etter en saltomortale i skogen hvor jeg fikk blodutredelse under neglen, og min kjære måtte bruke drillen og lage et hull
Jeg satt fra meg sykkelen i det øyeblikket jeg blei gammal nok til å lærekjøre bil. Det var like dyrt med en god sykkel som den Golf mk2 jeg fikk meg, og den mila hjemmefra på bygdeveier var absolutt mer komfortabel i bil med alt vestlandet har å by på året rundt når man skulle på skole og jobb. Hvis en negl var det verste har jo du vært heldig du. ;) Var lite flink til å bruke hjelm som tenåring, men rattkjelke og sykkel skulle man prøve alt med. Gikk noen ribbein og sting i hodet. Tryggeste og artigste jeg prøvde var egentlig motocross.

Rester av pinnekjøtt ble brukt til å lage Ramen. Denne ble veldig god, anbefales for alle som liker Ramen (og pinnekjøtt).

1000016195.jpg

Pinnekjøtt-Ramen
2 porsjoner

Ingredienser
- 4 dl pinnekjøttkraft
- 4–10 dl vann (smak deg frem)
- 2 fedd hvitløk (knust)
- 2 cm frisk ingefær (i skiver)
- 2 vårløk
- 2 ss soyasaus
- 2 porsjoner ramen-nudler
- 200–300 g ferdig renset pinnekjøtt (uten bein)
- 1 ss honning
- 1 ss sriracha
- 1 ss riseddik
- 1/2 frisk chili (finsnittet)
- Grønn del av vårløk
---
Fremgangsmåte
1. Suppen
- Kok opp pinnekjøttkraft, vann, hvitløk, ingefær og hvit del av vårløk.
- La det småkoke i 10 minutter.
- Sil kraften og rør inn riseddik rett før servering for å bevare friskheten.
2. Glaser kjøttet
- Riv pinnekjøttet i biter.
- Stek det i en varm, tørr panne til det er sprøtt.
- Skru ned varmen og vend inn honning og sriracha til kjøttet er blankt og klissete.
3. Nudler
- Kok nudlene etter anvisning på pakken.
4. Klargjøring
- Kutt grønn del av vårløken og chili
- Fordel nudlene i to dype boller.
- Hell over den varme kraften.
- Topp med glassert pinnekjøtt, chili og grønn vårløk.
---
Jeg vannet ut pinnekjøttet i 36 timer og skiftet ut vannet 2 ganger. Smak på kraften på den før du tilsetter vann for å finne din riktige balanse.

Tilbake
Topp