0.33 flasker i Bergen

Hei, er det noen som tilfeldigvis har 2-3 kasser med 0.33 norske ølflasker å avse? Jeg vet jeg sikkert får det på Rema 1000, men jeg tenkte det hadde vært herlig å komme over etikettløse 0.33 hvis noen har stående (har nettopp fjernet 50 NØ etiketter :eek:ppkast:)

Jeg kjøper selvfølgelig for pant av flaske og kasse.

Mvh Thomas:)
 
Hvordan i alledager får dere fjernet etikettene på Nøgne Ø sine flasker?, det er noe av det værste jeg har vært borti av etikketter!, nesten så jeg må boikotte å kjøpe øllet dems.  8)
 
Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.
Det er en grunn til at jeg har gått over til 0.33 flasker...
 
Med vanlige flasker fungerer det, men disse Nøgne Ø etikkettene de flaker av med masse ultratynt sølvpapir som kliner seg fast overalt..
Vanlig papirbaserte etikketter går bra, Erdinger, tildels Haandbryggeriet, men Nøgne?, ha..
 
jikvig skrev:
Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.

Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!
 
Mye lettere å fjerne etikettene på standard norsk ølflaske enn på NØ osv sine flasker

Ok, så er det bare å senke kassa ned i varnt badekar feks. og så løsner de som på colaflasker?
 
Shea-Arne skrev:
jikvig skrev:
Jeg bruker varme, 15 minutter på 125 grader. Da løsner de lett. Så er det fram med tennvæske og skrubbe av limet. Billigste måten jeg har funnet.


Jøss, var dette lett?? Prøvde meg så vidt på nøgne og ægir flasker. Tok ikke lang tid før jeg sa "glem det!". 0.33 flaske etiketter går som en lek i forhold. Dog det er bra herslig å holde på med flaskene man kjøper panten av fra butikkene. Der kan det komme mye rart ut av under vaskingen. Sigaretter, snus og til og med muggel! ÆSJ!

Jeg bruker litt tid bak pantemaskin for å sortere.. da tar jeg ikke med flaskene heim att som inneholder mugge og mer..
 
็ำืHentet nettopp 9 kasser 0,33 flasker (skulle ha 10, men de hadde bare 9). Det var sikkert 2 kasser sneipflasker totalt blant disse  :cheeky:

Når det gjelder NØ-flasker så er de en sann tortur å fjerne etiketter på, ja. Forrige forsøk: Over natta i tilnærmet kokende kaustiksodavann og deretter en omgang med en potetskreller viste seg å være ganske effektivt, men det er forskjell på flaskene. Noen etiketter var festet med uante mengder lim som var vanskelig å fjerne.

P.s. Stor mesketank rommer mange flasker og holder godt på varmen under en flaskevasketurn  :ilike:
 
Et mer økonomisk alternativ til Label Off er muligens sitrusløsning fra Swix, som er tiltenkt fjerning av skismøring. Men det er samme virkestoffet, og jeg *tror* den er drøyere. En halvliters boks (ikke spray) går for rundt 120 kr i de fleste sportsforretninger. Har brukt denne på over 200 flasker fra Haandbryggeriet, etter først å ha varmet dem opp i mikroen. (Jodda, jeg har øleskap og Corneliusfat også  :biersmile: )
 
Ah, må ta en tur til ei sportsjappe og sjekke, har hørt om sitrus-rens før, men ikke kommet meg til å kjøpe det, sportsbutikker ligger uansett nermere enn Biltema.

Har bestilt corneliusfat, men noen flasker må man vel ha :)
 
Bare for morro skyld. Finnes det et stempel man kan påföre dato på korkene når man flasker om brygget? Hvis folk skjönte hva jeg mente nå hehe  :biersmile:
 
Etter mange forsøk på å fjerne etiketter fra Nøgne Øs flasker, har følgende fremgangsmåte vist seg å være den aller mest effektive: Bruk en tapetkniv el.l. til å "spikke" eller "skave" av så mye etikett som mulig. Det som da står igjen av etiketten/limet kan enkelt fjernes med helt normal tennvæske til 20 kroner flaska. Dette er kjapt, billig og effektiv. Garantert!
 
Den metoden bruker jeg også, bare at jeg bruker sitrusrens (sitrustynner) i stedet. Får det på maxbo, byggmaker også videre, trenger ikke dra i sportsbutikk.
 
Ole Richard skrev:
Forhåndsvarm NØ flasker med varmt vann fra springen. La det bli igjen et par cl. Deretter ett minutt i mikroen på fullt. Fjern evt. limrester med Label Off fra Biltema. Hele greia tar to minutter.

http://www.Biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=label+off

NØ flasker i mikroen??, haha.. det sabla fyrverkeriet.. nei, liten suksess.

Men skrap av etiketten med malingskrape ellernoe slikt, også sitrus-spray, fant på Torshov,, da rant limet av, lekkert, bortsett fra at nå har jeg alt limet på hendene istedet, og det lukter sitroner overalt her.

Sitrusspray - highly flamable står det på flaska, antar det er drivgassen og ikke sitronene?
 
Hvor får dere kjøpt disse Nøgne ø flaskene? Hvis dere kjøper i butikken og sparer på de er dette relativt dyrt... 40,- flasken  :cheeky: Finnes det noen andre steder man kan få tak i slike flasker uten å gjøre seg helt fattig  :attevar:
 
neslekkim skrev:
Sitrusspray - highly flamable står det på flaska, antar det er drivgassen og ikke sitronene?

Sitrusolje brenner bra det.

Siste foretrukne måte for min del, er å ta bort limrestene med stålull (vanlig type med såpe) og rennende varmtvann fra springen. 
 
Tilbake
Topp