1 år gammel kveik/gjær fra Voss

Ja, ha på sterile flasker, oppbevar i kjøleskap.
Men vær obs på at det fremdeles kan produseres CO2, så det kan være lurt ha det på plast-flasker. I alle fall passe på at lokk/kork ikke er helt tett lukket.

Det går også an å tørke kveiken, og så fryse den når den er tørr. Mer info kan du finne på Kveik siden på Facebook, https://www.facebook.com/groups/kveik/permalink/1230696886985786/
Vi tørka vår. @Oberstbräu, åssen gikk det med den kveiken?
 
Og så jobba den seg etter hvert igang der før den fikk gå igang med ordentlig arbeid? Du er så ordknapp idag.
Ja, prøver stadig på multitasking...
Mener jeg dro på med høy temp på starteren. Lukta veldig godt. Så ble det vel overpitching på brygget, og det ble ganske kjedelig. Har senere sett tips fra Garshol om å underpitche, så da prøver jeg det neste gamg
 
Ja, prøver stadig på multitasking...
Mener jeg dro på med høy temp på starteren. Lukta veldig godt. Så ble det vel overpitching på brygget, og det ble ganske kjedelig. Har senere sett tips fra Garshol om å underpitche, så da prøver jeg det neste gamg
Ja, den skal visst pitches litt forsiktig. Vi fikk ganske bra appelsinpreg, også merkbart over bålrøyk og malt og einer og alt mulig, så jeg tror vi traff ganske bra.
 
Sist redigert:
Smakte på brygget i går kveld. Helt klart uferdig men kjenner einer, bål og noe sitrusaktig. Tror det blir drikkbart når det får stå litt.

Einerkratt har vi nok av her ute på skvalpeskjæret så dette må jeg prøve ut videre☺
 
Tilbake
Topp