11.12.2009 Kinn Bryggeri debuterer!

I dag slippes det første ølet fra Kinn Bryggeri. Bryggeriet drives av Espen Lothe, flere ganger norgesmester i hjemmebrygging. Informasjon fra bryggeriet:

I dag, fredag 11.12 kl 2030 blir det oppskoke på Julefred på Hjørnevikbua i Florø. Med andre ord urpremiere på øl frå Kinn Bryggeri. Bryggerimeister Espen Lothe blir der for å presentere ølet for fyrste gong. Ølet vil bli servert med ei tradisjonell engelske handpumpe og det er ettergjæra på fatet for å gi det rette preget. Julefred er i denne omgang eit øl med 4,7% alkohol og er i fyrste omgang berre å få på fat.

Vi vil komme attende i neste veke med juleøl på flaske samt kanskje eit øl til på fat før jul.

Vel møtt!


Espen opplyser om at arrangementet er åpent for alle som ønsker å ta turen innom.
 
Noen som har tatt seg en tur dit, eller kanskje Espen selv som kan si noe om 'oppskoke'? Ikke minst gratulerer med begivenheten!  :biersmile:
 
Espen rapporterer om en vellykket kveld. Det gikk unna over 100 liter, så folk kan ikke ha mislikt det sterkt...
 
Noen som har smakt Kinns India Ale (en vestkyst IPA) som er på tapp på Naboen for tia? Steike ta for en god øl!
 
Det er en nydelig IPA, ja. Antar du mener Den Gode Nabo i Trondheim, eller er du i Bergen for tida?
 
Vestkyst IPAen er som regel kjempegod. Var borti et dårlig fat på Naboen i Bergen. Satser på at Cardinal i Stavanger får opp pumpeanlegget snart. Vil ha mer.
 
Odland skrev:
Vestkyst IPAen er som regel kjempegod. Var borti et dårlig fat på Naboen i Bergen. Satser på at Cardinal i Stavanger får opp pumpeanlegget snart. Vil ha mer.

Hva var galt?
 
Hadde en flau gresslik smak. Ikke den citrus humlebomba den skal være. Har smakt den både før og etter og da var den snadder.

Naboen Burger og en store Vestkyst IPA *sikle)
 
Jeg skal på søppelseminar i Bergen (kanskje det heter bosseminar på de kanter) den 20. oktober. Jeg har skrevet meg bak øret at jeg må innom Naboen og teste disse godsakene.  :biersmile:
 
Drakk Vestkyst igjen for to dager siden. Et fat som hadde blitt lagret en stund. Utrolig myk og fin ipa, og det lave kullsyreinnholdet kledde ølet svært godt.
 
Vestkyst ipa på cardinal i Stavanger akkurat nå. Fantastisk servert håndpumpet fra fat! Helt enig i at det lave CO2-volumet er kledelig. 
 
Eduard skrev:
Noen som har tatt seg en tur dit, eller kanskje Espen selv som kan si noe om 'oppskoke'? Ikke minst gratulerer med begivenheten!  :biersmile:

Oppskoke (eller Oppskåka som dem sier i Hardanger) er et gammelt uttrykk for når ølet skal testes for første gangen.
 
Tilbake
Topp