2 brygg og 3 gjærtyper, skilnad?

Mine to siste brygg har vore ein Brewdog Punk IPA klone og ein Kölsch, begge på ca 50 liter fordelt på 4x30 liters kar.

Punk IPA'en blei gjæra med US-05 og WLP001 på same temperatur (første gong med ferskgjær, ingen startar). Skilnaden på smak blei liten men US-05 vart heilt klar medan WLP001 blei meir tåkete og brukte lengre tid på å danna kolsyre.

Kölschen blei gjæra med US-05 og WLP029, på same viset som IPA'en. Eg har ikkje tatt noko smakssamanlikning endå men etter 11 dagar med karbonering på 22-26ºC har US-05 versjonen fått fin kolsyre medan WLP029 versjonen berre har ei lita antydning til kolsyre.

Kvifor hadde ferskgjær IPA'en meira tåke i seg og er det normalt at ferskgjær brukar lengre tid på karbonering, hvis ja kor mykkje tid bør ein rekna med til karbonering av ferskgjærs øl?

Den blei ikkje rehydrert, strødd i karet og rista inn. Eg var klar over at US-05 og WLP001 var frå same stamme men ikkje kvifor det blei skilnad på klarheita?

Kva ligg du i optimale forhold? Pitcha etter anvisning. Stått i stc-1000 styrt kjøleskap med avvik på maks 1.5ºC. Begge har jobba med den same vørteren men framleis skilnad.

Hva betyr "Pitcha etter anvisning"? Det er mange rare "anvisninger" ute å går, ikke alle er optimale....

Hva var OG på vørteren(e)?
Tilsatte du gjærnæring?
Hvordan oksygenerte du?
Hvor mye gjær i hver dunk?
Hvilke temperaturer gjæret du ved?

Hva betyr "Pitcha etter anvisning"? Det er mange rare "anvisninger" ute å går, ikke alle er optimale....

Hva var OG på vørteren(e)?
Tilsatte du gjærnæring?
Hvordan oksygenerte du?
Hvor mye gjær i hver dunk?
Hvilke temperaturer gjæret du ved?
IPA'en hadde OG 1054 og Kölschen 1049-50.
Nei, men hadde i whirlfloc kan nemnast.
Mørtelblander i rf stål på drill ei lita stund og litt risting.
1.5pk US-05 på 25liter.
19ºC på IPA og 20ºC på Kölsch.

Det skulle være greit nok.

Hva med de ferske?
Hva var forresten produksjonsdato på de ferske?

Det skulle være greit nok.

Hva med de ferske?
Hva var forresten produksjonsdato på de ferske?
Tok ca 1.5xPurePitch i IPA'n (på ca. 25liter) og 1 i Kölschen (Kölschen var 40 liter og blei delt i to)
Produksjonsdato hugsar eg ikkje, men eg såg på den og dei var ikkje nemneverdig gamle i forhold til bryggjedato hugsar eg.

Du er nok i grenseland her....

Med så lite gjær burde du brukt næring og ren oksygen.

Vil anbefale å alltid lage starter med fersk gjær.

Du er nok i grenseland her....

Med så lite gjær burde du brukt næring og ren oksygen.

Vil anbefale å alltid lage starter med fersk gjær.
Næring blei rett og slett gløymd begge gongane og rein oksygen blir for pirkete i mitt litle fjøsbryggjeri syns eg.
Ein starter blir vell å oppdriva før eller sidan men eg trur det blir ein del tørrgjær fram i tid.

Men tilbake til det eg eigentlig lurte på: Då er det pga for lite gjær/ingen starter at ferskgjæra blei tåkete og brukte lengre tid på karbonering?

Tilbake
Topp