ADale
Norbrygg-medlem
1. Under mesking, pleier dere å følge bruksanvisningen der det står å ha et 2-3 mm lag med væske på toppen av rista? Eller kjører dere full pumpehastighet eller litt under? Forhandleren min kjører full hastighet og lar det flomme over i overtake-inlet. Jeg har lagt meg på en mellomting. Tror kanskje at vi får bedre utbytte med litt hastighet enn hvis vi følger bruksanvisningen og bare lar det strømme sakte gjennom? På en annen side vet jo GF hva de driver med, så litt rart at folk gjør så mye forskjellig i dette steget.
2. Tar dere hensyn til desinfiseringstiden når dere tilsetter humle? Så f.eks hvis koketider 90 minutter, tilsetter dere først humle i henhold til det og så resirkulerer gjennom kjøleren? Problemet er når humlen skal tilsettes etter 90 minutter eller 5 min før slutt. For da blir jo humlen i lenger enn den den skulle...Så jeg pleier derfor ofte å tilsette denne humlen under resirkulering gjennom kjøleren.
2. Tar dere hensyn til desinfiseringstiden når dere tilsetter humle? Så f.eks hvis koketider 90 minutter, tilsetter dere først humle i henhold til det og så resirkulerer gjennom kjøleren? Problemet er når humlen skal tilsettes etter 90 minutter eller 5 min før slutt. For da blir jo humlen i lenger enn den den skulle...Så jeg pleier derfor ofte å tilsette denne humlen under resirkulering gjennom kjøleren.