2 spørsmål - magnetrører og fylling 425g CO₂ flaske

Jeg må muligens etter hvert ta steget fra tørrgjær til litt mer kompliserte greier. Er det noe poeng i å ha magnetrører med varme? I tilfelle jeg skulle komme over noe på ebayen.

Jeg ser at man får kjøpt overganger fra 425 g co2flaske type AGA/sodamaskin til regulator, som kan kobles til fat. Hvordan kan man fylle en slik 425 g flaske fra en fullstørrelse co2flaske og er det ca. 250 bar trykk co2flaskene fylles med?

Ja, der var sånt fylleutstyr jeg tenkte på, hos tappeanleggdoktoren fra Tyskland  :) Jeg fant ikke fraktkostnaden, men et par hundre kroner blir det vel uansett i tillegg til 50/60 € som de koster. Så man må fylle noen flasker hvis økonomien skal bety noe  ;D Og så er det risikoen da, 425 g flasken min er stemplet med 250 bar, uten at det nødvendigvis er brukstrykket, og det føles litt cowboyaktig å fylle på den måten. Selger presiserer også "fylling på egen risiko"  :angel: Vi lager og drikker mye sodavann, bare vann med kunnsyre uten rare smaker i, så tanken min var å slå noen fluer i en smekk her  :)

Av det jeg har lest meg til virker det temmelig ufarlig å fylle på den måten.  Man kan jo evnt sette sodastreamflasken på en vekt for å kontrollere at det ikke overfylles.
Jeg har en 6 kilos og tenker fylle disse sodastreamflaskene både for å ha med fat på tur, men kan jo også være kjekt å ha en liten flaske tilgjengelig ved fatfylling, vasking etc.
Da trenger en jo ikke fylle flytende co2 over, men bare utligne trykket med stående flasker.  Da blir de jo ikke helt fulle, men sikkert fulle nok, og ingen risiko.
Hvis jeg har forstått dette riktig da..  :)

Dersom du fyller bare gass på flasken, så får du ikke på mer en ca 50 g. Dette betyr at for å få noen særlig nyttbar kapasitet så må du nok fylle på CO2 i væskeform.

Ok, det blir så lite ja.  Enig med deg da, da får man fylle flytende, og kanskje ha sodastreamflaska på en vekt for å se hvor mye det blir.

Jeg lurer på å kjøpe denne siden jeg har overgang fra før:
http://www.zapfanlagendoktor.de/sto...27&xploidID=b000a50470f8f69c60eeeb9b823fb1d0
Da jeg prøver bestille kommer det opp 30 euro i frakt, det er litt drøyt syns jeg.  Men det blir uansett 426,- kroner totalt, tror jeg skal gå for en slik.
CO2 HOCHDRUCKSCHLAUCH 2 x W 21,8 x 14 INNENGEWINDE

1x 23,87EUR 23,87EUR
Zwischensumme: 23,87EUR
DHL (Versand nach NO): 30,00EUR
Summe netto: 53,87EUR
Gesamtsumme: 53,87EUR

Tilbake
Topp