---

  • Trådstarter Slettet medlem 17277
  • Startdato
Dette er jo i realiteten en te-urne som kanskje har pimpet opp varmeelement, ekstra kran, og maltrør etter bestillers spesifikasjoner og ønsker. (En slik te-urne får du for mellom 25-40 Euro på Alibaba dersom du bestiller et minimumsantall) Det er høyst usikkert om kabling etc. er justert opp tilsvarende. Og om det i det hele tatt er datablad eller CE-merke på bryggeriet som sier man kan bruke det til vårt bruk. (Ser instruksjonene sier "Water-urn" gjentatte ganger)

Er selv skeptisk til disse "tekoker-bryggeriene"; Særlig med tanke på teknisk sikkerhet.

Er ikke utlært på området, men man må trolig fikle en del med elektronikken for å få en decent temperaturkontroll på disse.. Og det koster nok mer enn det smaker.
 
Merk at gen 2 nettopp ble oppgradert, og mange av dine punkter gjelder ikke lengre (skulle nesten tro du hadde bedt dem rette de).
Se: http://www.brygging.no/produkter/bryggeutstyr/bratberg-kompaktbrygger-gen2-m/hurtigkjoler-ny-modell

Fra mandag 15 juni 2015 er en oppgradert variant av Bratberg Kompaktbrygger Gen 2 i salg.

Endringene fra forrige modell er som følger:

- Nytt LCD panel med intervall og nøyaktighet innenfor 1 grader Celcius

- Termostaten avviker maks +-2 grader (Innslag og utslag fra valgt setpunkt)
 
Jeg kjøpte en Bratberg ca samme tid som deg, men jeg var klar over at elektronikken ikke var optimal.
Jo, det virker, men sitter også med en følelse av å ha betalt litt for mye for kinavarene.

Jeg vil nok bytte ut elektronikken i løpet av vinteren (og hadde dette i bakhodet da jeg kjøpte)
 
Jeg brygger med STC-1000+ ovbs. Ikke på Bratberg, men selvlaget 50l. Fungere godt, kjører hele forløpet. Må bare se etter/røre om det trengs. Det er lurt med en raskere sensor enn den orginale, som er litt treg.
 
Hej,
ni som använder Bratberg BK 35 gen 2, har ni någon Equipment profile som ni kan dela med er av?
Köpte ett sånt bryggverk här i Sverige men skulle behöva lite hjälp att komma igång... :)
Tack på förhand!
 
Tack Tor Magne! :)
Jag har läst och skrivit i den tråden men tyvärr kan jag inte se filerna...
Tänkte också om det fanns uppdaterad info för gen 2 bryggverket, tråden är ju cirka 1 år gammal :)
 
Tilbake
Topp