• Bruk prefiks-funksjonen når du oppretter nye poster i dette forumet.

50 liters øl fat kjøpes

Hei.

Er det noen i Oslo/Østfold området som har et syrefast ølfat liggende å slenge? Jeg er interessert dersom du har.

Skal bruke det til gjærings dunk
 
Har en 45 liters beholder for flytende oksygen liggende. Denne er dobbelt bunnet og isolert. Lagd i "edel" stål (brukt til flytende O2 for medisinsk bruk)
Men den befinner seg i Stavanger.  :)
 
håland skrev:
Har en 45 liters beholder for flytende oksygen liggende. Denne er dobbelt bunnet og isolert. Lagd i "edel" stål (brukt til flytende O₂ for medisinsk bruk)
Men den befinner seg i Stavanger.  :)

Hei. Usikker på om den kan brukes. Har tenkt å sveise på meieri kuplinger....
 
Hvis du slakter/deler den. Det vil si kapper den med en vinkelsliper så sitter du igjen med en rustfri gryte på 65 liter og en inner kolbe på 45 liter. Denne kan feste koblinger på. Skal prøve å få lagt ut bilder av den. Både hel og delt. Prisen er helt uslåelig. Har en du kan få helt gratis, men den er i Stavanger.  ;D
 
håland skrev:
Hvis du slakter/deler den. Det vil si kapper den med en vinkelsliper så sitter du igjen med en rustfri gryte på 65 liter og en inner kolbe på 45 liter. Denne kan feste koblinger på. Skal prøve å få lagt ut bilder av den. Både hel og delt. Prisen er helt uslåelig. Har en du kan få helt gratis, men den er i Stavanger.  ;D

Om meg noen bilder.

Stavanger er et stykke unna Østfold.
 
Hvis det ikke passer Olhund, så tar jeg den gjerne, bor i stavanger.... men som sagt, stiller meg pent bak i køen :)
 
Første bilde er av beholderen før den er delt. De andre er av de enkelte komponentene etter deling. Sitter igjen med et stk innerkolbe på 45 liter, som kan bygges om til gjæringskar og  en "gryte" på ca 65 liter. perfekt til HLT, meskekar og kokekar.
 
håland skrev:
Første bilde er av beholderen før den er delt. De andre er av de enkelte komponentene etter deling. Sitter igjen med et stk innerkolbe på 45 liter, som kan bygges om til gjæringskar og  en "gryte" på ca 65 liter. perfekt til HLT, meskekar og kokekar.

Jeg må nok stå over denne selv om det var gratis. Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skal få sveiset inn de tilkuplingene jeg har for å gjøre den om til gjæringstank.

Ser i utgangspunktet etter syrefaste bryggeri fat. Gjerne 30 liters også.
 
håland skrev:
Har en 45 liters beholder for flytende oksygen liggende. Denne er dobbelt bunnet og isolert. Lagd i "edel" stål (brukt til flytende O₂ for medisinsk bruk)
Men den befinner seg i Stavanger.  :)

Hvis du får tak i flere, så er jeg også interessert i. Ser jo ut til at en kan bruke både innerdel og ytterdel ;D

Thomas.
 
Har lovet bort noen, men hvor mange trenger du? Kan sikkert skaffe flere.  :) Vil gjerne støtte opp om lokale bryggere.
Burde vel aknskje vært flyttet over til det lokale forumet?
 
håland skrev:
Har lovet bort noen, men hvor mange trenger du? Kan sikkert skaffe flere.  :) Vil gjerne støtte opp om lokale bryggere.
Burde vel aknskje vært flyttet over til det lokale forumet?

Tar gjerne 2, men er storfornøyd om du skaffer 1 jeg.

Mvh
Thomas.
 
Tilbake
Topp