Er det noen som har en gammel aluminiumskjele i Trønderlag de kan avse? Jeg trenger en kjele som er så stor at det er plass til en Europris gjæringsbøtte nedi, altså minst 32cm diameter. Skal bruke kjelen til å lage en kompakt kjøler med ett peltierelement og en kjøleribbe montet på undersiden og gjæringskaret stående i vannbad oppi kjelen. Så tilstanden på kjelen spiller ingen rolle og det er heller ikke problem å lappe ett hull om det trengs. Kan også bruke en stålkjele, men alu er greiere å jobbe med.
Ta kontakt hvis noen kan hjelpe med med dette, så skal jeg lage en tråd på forumet når jeg kommer i gang med byggingen. Har ikke sett noen andre har laget en slik løsning, men må være den mest kompakte løsningen for kjøling av gjæringskar hvis en ikke har plass til ett ekstra kjøleskap eller en fryseboks. Setter også på ett varmeelement og styrer begge deler med en STC-1000 så kan det brukes hele året til både undergjæring og overgjæring.
Ta kontakt hvis noen kan hjelpe med med dette, så skal jeg lage en tråd på forumet når jeg kommer i gang med byggingen. Har ikke sett noen andre har laget en slik løsning, men må være den mest kompakte løsningen for kjøling av gjæringskar hvis en ikke har plass til ett ekstra kjøleskap eller en fryseboks. Setter også på ett varmeelement og styrer begge deler med en STC-1000 så kan det brukes hele året til både undergjæring og overgjæring.