Amylase til Brut IPA

Stoppa den der? Enzymer må jo denatureres, eller temperaturen må endres, for at de skal stoppe å jobbe.
Æh ja den gikk ned til 1.008 på en 3 dager, siden lå den der til dag 6, da cold-crashet jeg den. Har den på fat nå, er veldig fin, er en Brewdog 5 AM Saint. Jeg hadde lite enzymer i dog, kanskje derfor? Minimums dose knapt. De tar vel kvelden disse enzymene også, etter en stund også vel eller er de professorens evighetsmaskin?
 
Æh ja den gikk ned til 1.008 på en 3 dager, siden lå den der til dag 6, da cold-crashet jeg den. Har den på fat nå, er veldig fin, er en Brewdog 5 AM Saint. Jeg hadde lite enzymer i dog, kanskje derfor? Minimums dose knapt. De tar vel kvelden disse enzymene også, etter en stund også vel eller er de professorens evighetsmaskin?

Her må vi nok kalle inn en biolog:).
 
Finn, når vi diskuterer her inne så ender det som regel med at vi roper (eller formelig skriker) på en fagmann (altså ikke oss i dette tilfelle), biolog, historiker, piping-ingeniør, humle-psykolog, vørter-patolog etc. etc. Jeg foreslår at du som en hedersmann på dette forumet hvisker en av moderatorene i øret slik at han forbarmer seg over almuen (oss) og oppretter en "Sticky" med navn og nummer til alle fagpersoner på dette forumet som vi sporensstreks kan påkalle under en diskusjon, slik at vi slipper alt dette sisyfosarbeidet med å diskutere ting vi ikke vet noe om, gjerne over flere ti-talls sider i forumet.
 
Finn, når vi diskuterer her inne så ender det som regel med at vi roper (eller formelig skriker) på en fagmann (altså ikke oss i dette tilfelle), biolog, historiker, piping-ingeniør, humle-psykolog, vørter-patolog etc. etc. Jeg foreslår at du som en hedersmann på dette forumet hvisker en av moderatorene i øret slik at han forbarmer seg over almuen (oss) og oppretter en "Sticky" med navn og nummer til alle fagpersoner på dette forumet som vi sporensstreks kan påkalle under en diskusjon, slik at vi slipper alt dette sisyfosarbeidet med å diskutere ting vi ikke vet noe om, gjerne over flere ti-talls sider i forumet.

God ide. Jeg har også tenkt at mange diskusjoner hadde trengt en fagperson, og at det hadde løst mange problemer om vi kunne kalt inn en sånn.

Jeg veit ikke hvor mange som ville likt å ligge ute med telefonnummer, men om de bare la seg inn med det navnet de bruker her på forumet, slik at de kunne tagges, så ville det da være noe.

Nå er fagfolk ofte uenige seg i mellom, også. Men det er jo enormt med enkle fakta fra ABC'en innen biologi, kjemi og fysikk - med underavdelinger - som en stakkars filolog (et tilfeldig valgt eksempel:)) ikke kjenner. En del surr kunne vært unngått om noen med faglig autoritet kunne slått fast at X faktisk er bare tull fordi Y.

Det finnes en tråd ett eller annet sted i jungelen her som blei oppretta av en som hadde samme gode ide. Men som du sier, den må festes, sånn at den er lett tilgjengelig. Og så må moderator starte den, og legge inn navn som melder seg.

@JEG Kan du fikse det:)?
 
Foreslår at noen opprettet en slik tråd (eller graver den frem). Denne noen bør ha intensjon om å hjelpe til med å holde den oppdatert. En moderator kan uansett oppdatere "on top". Skal også greit la seg gjøre å endre eierskap eller bare kopiere innhold dersom/når piften går ut fra TS (aka noen) :).

Når noen har gjort det, kan vedkommende tagge meg i, så vil jeg klistre tråden.
 
Foreslår at noen opprettet en slik tråd (eller graver den frem). Denne noen bør ha intensjon om å hjelpe til med å holde den oppdatert. En moderator kan uansett oppdatere "on top". Skal også greit la seg gjøre å endre eierskap eller bare kopiere innhold dersom/når piften går ut fra TS (aka noen) :).

Når noen har gjort det, kan vedkommende tagge meg i, så vil jeg klistre tråden.

Da har jeg opprettet en tråd: Fagkompetanse
 
Tilbake
Topp