Anbefalte innstillinger for ITC-310T

Jonas

 
Hei,

Akkurat gått til anskaffelse av en ITC-310T, og sitter å leker med innstillingene (og leser manualen, utrolig nok).

Jeg lurte på om noen har kommet frem til gode innstillinger som man kan bruke som et utgangspunkt?

Compressor delay og andre generelle innstillinger kan sikkert dere i STC klubben også bidra med om dere har lyst :-D

Jeg skal bruke den til å styre et A++ kjøleskap (85cm) med en 45w varmekilde, om det har noe å si.

EDIT:

Legger her inn en liste jeg kan oppdatere slik at andre på forumet som også skaffer seg en ITC-310T lett kan finne en alt-i-ett referanse. Kom gjerne med innspill så oppdaterer jeg løpende.

(Tar ikke med selfølgeligheter som temeraturskala (F/C))

HD (Heating Differential Value): 0,3°C
CD (Cooling Differential Value): 0,3°C
PT (Compressor Delay): 3 min
 
Sist redigert:
Både på stc-1000 og itc-310t har jeg med hell brukt temp.toleranse på +/- 0,3 og 3 min kompressordelay. Husk å isolere proben du har teipet til gjæringskaret, hvis ikke stiger og synker temperaturen tilsynelatende veldig fort. Ikke koble til varmen om du ikke har behov for å varme opp over romtemperatur.
 
Supert :) Men er ikke 3 min i minste laget på compressor delay? Ser noen sier 10 min andre steder.
 
I praksis så går det mye lenger enn 3 min før kompressoren slår inn igjen etter en kjøle syklus,temperaturen må jo stige 0,6 grader før den skal slå inn igjen(+ 3min delay).. Men har du føleren i friluft så er nok 3 min lite..
 
Jo, ser den. Er det forresten noen som vet om proben er vanntett og har prøvd å putte den rett i vørteren etter en tur innom starsan?
 
Tilbake
Topp