Holmentoppen
Norbrygg-medlem
0,5 liter er heller ikke min favoritt. 0,33 kan bli litt lite, men 0,44 er perfekt. Har allikevel tappet 6 bokser av hver batch på 0,5 i tilfelle det skulle dukke opp en spennende konkurranse.Jeg fater alt av mitt øl, men det var emballasjekravene som gjorde at jeg ikke meldte meg på. Jeg liker ikke 0,5 som format, og tapper det lille som går på boks i andre mindre størrelser. Jeg kunne så klart kjøpt meg noen 0,5 bokser, men så er det dette med plass til oppbevaring da. Jeg har okkupert bortimot den eneste solide boden i rekkehuset (hvor vi har begrenset med lagringsplass) og har fått streng beskjed om å holde alt av bryggeutstyr innenfor bodens fire vegger av min bedre halvdel Da kan jeg faktisk ikke prioritere å ha en kasse med 0,5 bokser stående å ta opp plass. Da ble valget i denne omgang å melde pass. Det jeg BURDE ha undersøkt var muligheten for å få byttet til meg noen få bokser av 0,5 format av en eller annen lokal brygger med slikt i arsenalet. Og det kan godt være det må bli løsningen neste gang. Jeg har siklet på å melde meg på NM i flere år nå, men ikke fått rotet meg til det. Mest av alt i frykt for å begynne å styre med Beer Gun, men nå er Tapcooler i hus, og da er jo alt så mye enklere
Og som @Eirik KG poengterer, så har jeg full forståelse for at reglene er som de er. Jeg mente bare å si at det er ikke alle som foretrekker 0,5 som format i utgangspunktet, og da har folk som meg med plassbegrensning fort en utfordring (selv om alle utfordringer lar seg løse...)