Åpen dag hos Oslo Amatørbryggerlaug

Logo til Oslo Amatørbryggerlaug

Bor du i Oslo-området og kunne vært interessert i fellesbryggeri? Eller bare litt nysgjerrig?

Søndag 29. januar mellom kl 13 og 16
kjører vi åpent hus med omvisning hos Oslo Amatørbryggerlaug!

Kom innom, ta en kopp kaffi, se bryggeriet vårt i aksjon og spør om alt du måtte lure på mens vi brygger.
Foreningen Oslo Amatørbryggerlaug er åpen for nye medlemmer, vi er en frivillig forening med 70-liters bryggeri, gjæringsrom og et lite flaske- og bokstapperi.

Foreningen drives av lidenskapelig opptatte hjemmebryggere, for hjemmebryggere, uten kommersielle interesser. Bryggeriet er tilgjengelig for alle medlemmer med gyldig medlemskap og godkjent opplæring i bruk (opplæring er vederlagsfritt), og vi har som filosofi at alle som er engasjert og har ideer i foreningen i høyest mulig grad skal få mulighet og støtte til å gjennomføre dem. Vi har drevet på Godlia i Oslo i 10 år, og har hatt mye rart av medlemsaktiviteter opp gjennom åra:
  • Siderpressing hver eplehøst (gitt at avlinga er grei)
  • Ølsmaking
  • Bryggekurs
  • Fellesbrygging
  • Humledyrking
  • Bokstapping-helg
  • Deltakelse på NM med stand
Vi har ingen opptakskrav utover at du er minst 18 år og betaler kontingent.
Nettside: www.bryggerlaug.no.

Adresse: Damfaret 25, 0671 OSLO. Inngang på venstre side av bygget.
Anbefalt reiserute: reis med t-bane linje 3 til Godlia stasjon.

Påmeldingslink (valgfritt, men kjekt å vite når vi setter på kaffi):
 
Moderator: Jeg trur denne tråden ble flyttet fra begivenhetsforumet til forumet til oabl. Dette er uheldig, da dette ikke er et arrangement for medlemmer, men et eksternt rettet tilbud vi ønsker å gjøre synlig for alle som er interessert i Oslo og omegn. Ved å plassere tråden i et forum ment for folk som allerede er kjent med foreningen vår forsvinner noe av poenget...

Videre er det ingen klare retningslinjer for hva som kvalifiserer som "begivenhet" i regional sammenheng, og i mangel av et forum for "arrangement" virker det som det mest passende.

Det er allerede svært vanskelig å skulle spre ordet om en forening som driver med ølbrygging. Jeg skulle ønske moderator i det minste kunne tatt kontakt om avgjørelsen da den ble tatt.
 
Moderator: Jeg trur denne tråden ble flyttet fra begivenhetsforumet til forumet til oabl. Dette er uheldig, da dette ikke er et arrangement for medlemmer, men et eksternt rettet tilbud vi ønsker å gjøre synlig for alle som er interessert i Oslo og omegn. Ved å plassere tråden i et forum ment for folk som allerede er kjent med foreningen vår forsvinner noe av poenget...

Videre er det ingen klare retningslinjer for hva som kvalifiserer som "begivenhet" i regional sammenheng, og i mangel av et forum for "arrangement" virker det som det mest passende.

Det er allerede svært vanskelig å skulle spre ordet om en forening som driver med ølbrygging. Jeg skulle ønske moderator i det minste kunne tatt kontakt om avgjørelsen da den ble tatt.
Det kunne kanskje vært en ide å ta direkte kontakt med moderator i stedet for å lage en åpen diskusjon om det? Da kunne jeg ha gjort dette kjappere, også.

Jeg oppfatter ikke at forumene for de regionale bryggelaugene er ment bare for intern kommunikasjon. Alle tråder her på forumet er åpne for alle, og like synlige for alle. Men OK, jeg skjønner hva du mener: Hvis folk går inn på forumoversikten og ser etter begivenheter, vil de gå inn på "Konkurranser og andre ølrelaterte begivenheter". Jeg flytter så gjerne tråden tilbake:).

Men altså: Det er greiere å kommunisere direkte, vel?
 
Tilbake
Topp