Årets Ølhund

Denne Ølhund skaper faktisk ny giv i bygda med sin skjenkestove, og det kan vi like :)
Jeg lurer på om de ikke også må bygge husrom for besøkende da 260 forskjellige øltyper krever mer en en kveld til smaking ;)

http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1718310.ece

Skal jeg være ærlig, synes jeg det er trist at ikke Vidar Johnsen (Norøls nylig avtroppede leder og mangeårig redaktør av Ølgjerd) vant. Ingen har gjort mer for ølets fremme i Norge de siste ti-femten årene, uten tanke på egennytte, enn ham!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Vanskelig å si hvem som er mest verdig, da jeg synes alle var like gode, bare på sine forskjellige områder.

Men som siddis hadde jeg håpet på Mike hos Lervig. Da han er en av lederene i revolusjonen mot industripilsen og innfører gode ales i våre butikkhyller.

Mike er en flott fyr og kanongod brygger, men jeg mener noe av kriteriet skulle være at man ikke hadde hatt egennytte av arbeidet. Johnsen har holdt på i årevis, uten å tjene et øre. Uansett, gratulerer til årets vinner, han danket ut mange gode kandidater!

Mange gode kandidater der men hadde håpet Mike trakk det lengste strået. Han er i alle fall redningsmannen her i byen.

Gratulerer til vinneren og alle de nominerte.

Vi er så heldige i Norge som har flere gode bryggere enn kun de på Lervig.... kunne like greit vært Kjetil som stakk av med prisen. Han var "først" med handverksbryggeri i Norge tross alt.

Enig med Gahr om at den som vinner prisen bør være en som fremmer øl uten tanke på egen gevinst. Bryggere blir på en måte inhabil da, selv om de har forandret livet til oss konsumera :)

Poenget mitt er ikke at det BØR være en person som har arbeidet uten tanke for egennytte, men at jeg mener å ha lest at det faktisk står nevnt som et av kriteriene for prisen på drikkeglede.no.

Men, uansett, alle kandidatene har gjort gode ting for ølkulturen i Norge.

Tilbake
Topp