Hei. Har startet på en aspargesgryte herms. Men sliter med å finne passe element. Gryta er ca 22 cm dyp og ønsker i utgangspunktet å kjøre på 3000w. Noen som vet av egnede element?
Ja har sett på mange tråder. Og funnet noen element. Men de ser ut som på bildet. Mulig jeg kan bruke ett slikt, men da lurer jeg på hvordan man på en god måte kan få de fetset til gryta.
Beklager om jeg oppretter unødvendig tråd.
Ja har sett på mange tråder. Og funnet noen element. Men de ser ut som på bildet. Mulig jeg kan bruke ett slikt, men da lurer jeg på hvordan man på en god måte kan få de fetset til gryta.
Beklager om jeg oppretter unødvendig tråd.
Valgte selv å gjøre det enkelt ved å montere varmeelementer (som det du viser bilde av) i lokket på hermsen. Dermed får du ikke mye pes med tetting, men ulempe kanskje at varmeelementet sitter øverst i hermsen, med ujevn fordeling av varme.
Jeg laget et passe hull i lokket med hoggjern, og 4 hull rundt for skruefeste av elementet. https://forum.norbrygg.no/threads/diy-kompaktherms-for-a-dra-40-til-50-liter.33093/
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.