Automatisk tappehode fra Nøgne-Ø

Ser de selger automatisk tappehode i sin webshop. Har noen prøvd dette? Det virker så utrolig mye greiere enn andre eksisterende typer.

http://www.nogne-o-shop.no/products/automatisk-tappehode
18383_Automatisk_Tappehode_1.jpg

Men her har du bevegelighet og ikke låst til og måtte stå rett under krana. Personlig virker denne mye kjekkere... Tror jeg må opp og handle en i dag.

Fikk ikke filmet når jeg tappet i går dessverre. Men denne fylleren fungerte utmerket! Det var som natt og dag i forhld til kun slange til fylling.
Det ble mindre søl, mye mindre søl. Stod med flasketreet på et bord på siden av vasken, og bøtta på en krakk ved den andre sida. Koblet fylleren på autoheverten og kjørte i gang. Litt knot til en fikk stilt inn hvor mye som skulle fylles. Det var to flasker det blitt søl av, men resten gikk meget bra.

Kan anbefales på det sterkeste!

Skal lage en filmsnutt neste gang jeg skal tappe!

Hentet litt malt på Nøgne i dag sammen med en kompis. Fikk med oss et tappehode hver. Skal bli moro å teste :)

Har gått bort fra den etter noen tappinger. Har brukt vanlig flaskefyller fra plastkran. Det som var utslagsgivende var at på den fleksible faskefylleren blir ølet ført ned i flaska langs kantene på flaska. Da ble det mye skum, slik at man måtte la skummet legge seg litt før en tappet fullt. Med stangfylleren fyller du opp fra bunnen av flaska, og slipper dermed skum. Har montert to kraner med stangfyller i den ene bøtta, slik at jeg kan tappe to flasker av gangen. Funker meget bra det oppsettet. Også mye lettere med rengjøring.

Har brukt denne ved 3 tappinger, og den kommer til å bli byttet ut med noe annet før neste tapping.
Rent søppel og jalla-løsning spør du meg.
Ikke mulig å få justert inn så den stopper jevnt og automatisk, og den spruter også delvis ølen ned i flaska hvis ikke man er forsiktig (evt. heldig).

Tilbake
Topp