Avstemning: Hvor ofte brygger du?

Hvor mange ganger i ?ret brygger du?

• 1 - 5

Stemmer: 107 38,1%
  • 6 - 10

Stemmer: 71 25,3%
  • 11 - 15

Stemmer: 47 16,7%
  • 16 - 20

Stemmer: 53 18,9%
  • > 20

Stemmer: 3 1,1%

• Totalt antall stemmer
    281

Eduard

Norbrygg-medlem
Ja, noe jeg lurer på, hvor ivrige er vi, hjemmebryggere? Stem i vei og skriv gjerne en kommentar i dette emne.

Eduard  :samenvol:

Hei,

Jeg brygger 50-60 liter per batch, så for meg så holder det å brygge med ca 1,5 til 2 mnd mellomrom :)

Har små barn også, og kan ikke bruke så mye tid som ønskelig på hobbyen min, og da var det fint å øke bryggvolumet til det dobbelte.

Richard

Jeg brygger 1-2 ganger i måneden, 25L

Men planlegger å bygge et litt mer skikkelig bryggeri med 50L kapasitet.

Jeg må nok rette svaret mitt over. I 2006 brygget jeg 33 ganger. Det begynner å ligne på noe ;)

ser ut som jeg kommer til å ligge på om lag 25 brygg i år... Men har nettopp åpna en liten hjemmepub, så det kommer nok litt ann på besøkstallet framover......  Med andre ord: hvor mye :godtoel: og  :skaal2: det blir.......  ;D

Vemund

Jeg for min del vil prøve å brygge en gang i måneden nå. Før har det vert litt opp og ned hvor mye jeg har brygget pr. mnd.

Eduard skrev:
Ja, noe jeg lurer på, hvor ivrige er vi, hjemmebryggere? Stem i vei og skriv gjerne en kommentar i dette emne.

Eduard  :samenvol:
artig å blåse nytt liv i gamle tråder, MudGun!

Jeg brygget 18 ganger på 11 månader i sesong #1. Nå har sesong #2 påbegynnt og satser på 1 brygg hver andre uke. 

13 hittil i år, hvorav 9 siden 18. juni, og de
siste 7 på Speidel.
Har ca 160 liter på gjæring rundt omkring i huset for øyeblikket, og er tom for gjæringskar :)

Ca. 1,7 ganger pr måned, dvs ca 20 ganger i året. Har økt batchstørrelsen fra 20 til 25 liter for å få noen flasker i tillegg til et fat. Har i det siste også startet med dobbelbrygginger, dvs to brygg pr bryggedag. Sparer litt tid på å meske nr.2 mens nr.1 koker. Dessuten er halve jobben (minst) å hale fram alt stæsjet (jeg har ikke noe sted hvor det kan stå permanent) og å rengjøre det etterpå.
Blir fort mer enn 20 i året av dette, ser jeg...

Etter hvor mange ulike brygg det har blitt de 2 siste årene ser det  ut til at jeg brygger omtrent 1 gang i måneden i snitt. Brygger ca. 25 liter om gangen. Burde få opp bryggefrekvensen litt tror jeg, men ikke like lett å få satt av tid altid.  :jaha:

Nå har jeg akkurat begynt med brygging og skal til å sette mitt fjerde brygg til helgen. Mitt store problem er å ha nok plass til å lagre alt øllet, er jo noe som jeg brygger for å ha til vinters og alt trenger plass  :)
Det er ikke annen råd en å begynne å drikke litt mer  ;)

Brygger som regel minst en dag hver måned, noen ganger litt oftere. Resten av tiden bruker jeg til å tenke på øl og planlegge neste brygg. One-track mind?

Brygger ca 1 gang pr. måned fra og med mai tom oktober. Familien hater lukta innendørs så jeg er forvist ut... i den anledning har jeg gått opp på batchstørrelsen fra 25 til 55 liter. Siden jeg lager mye pils  og bor i rekkehus har jeg begrenset tilgang på kjølig gjæring, så dette må planlegges. Så fort en batch har havnet på fat, lager jeg en ny :)
Prøver og vri til noen brygg på vinteren også hvis jeg skulle være så heldig å være alene hjemme...

Jeg brygger i alle fall 2 ganger i måneden. 20-25 liter ferdig vare. 2008 ble det 25 brygg, 2009 27 brygg og hittil i år 26 brygg, så jeg ender vel på 30. Speidelen er lett å dra fram fra skapet.

Det blir hver andre uke her i huset. 50l i måneden. Begynner å hope seg opp, går lite øl om dagene, men man får gitt vekk litt...

Ja, omtrent annenhver uke i det siste
Var litt brygge stans nå på nyåret grunnet et ekstrem brygg som opptokk mye kapasitet

Tilbake
Topp